Fjärde advent

Denna helg har gått så otroligt fort så jag har inte ens hunnit med. På et sätt känns det som att söndagar inte räknad som helg tycker jag. Söndagar är bara stressiga och man förbereder sig för att jobba.

Så här har i alla fall helgen sett ut.

Lördag:

Vaknade kring 11, duschade och käkade.
Efter tolv drog jag och mor ner på byn och kikade runt lite innan vi åkte för att hälsa på faster. Där blev vi ett tag och sedan for vi och handlade julmaten. Det tog tid må jag säga.
Kl 5 var vi hemma igen och då var det bara till att laga mat. Mamma gjorde laxfilé i ugn och det var så otroligt gott!
Sedan pyntade jag julgranen och vi såg Dansbandskampen.

Larz-Kristers vann, och det var ju inte så otippat. Själv hade jag velat att Jannez skulle ta hem segern, eller Scotts. Men det var inga dåliga segrare för det.


Söndag:

Vaknade redan kl 9, fikade och sedan såg vi en film, Vatel, en film som utspelar sig i Frankrike på 1600-talet typ. Tyckte den var bra trots att den inte hade så mycket handling.
Nu ska jag bara äta lunch och sedan fara mot Dorotea. Som sagt, helgen går fort.

Men nu är det bara två arbetsdagar, sedan julafton.

Imorgon kommer nog mamma och pappa på besök hos mig. Då får de se hur julfint jag gjort :) Blir perfekt.


Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0