I köket

Vi är hemma i Doro i helgen. Och jag passar som vanligt på att pyssla extra mycket. Så nu kokar paltgrytan för fullt och jag har hunnit med att baka mockarutor också.

Men efter middagen har jag tänkt ta det lugnt. Har redan tagit min promenad. Hade en plan att jag skulle städa garderoben men det tar jag en annan dag.

Imorgon fyller faster år så då drar jag till Vilhelmina mitt på dagen och grattar henne.

Nej, nu ska jag skära upp kakan och duka för middag.

Ha en bra kväll!

På fjället

Sa till älskling för två veckor sedan ungefär att vi kanske skulle dra på en tur i fjället på tu man hand, kanske tälta ute om vädret tillåter, med ett villkor, att vi inte skulle gå så farligt långt. Så förra helgen drog vi iväg mitt på dagen. jag hade inte den blekaste aning om vart vi skulle så jag hängde bara med. Så vi började gå. Det var mycket uppför och jobbig terräng och brems nå så förbannat. Men jag knatade med. Det var skönt när man började kunna blicka framåt och inte uppåt.

Fint väder hade vi verkligen. Tror vi valde den finaste dagen att gå, vi hade tur! Tvivlar på att det kommer fler sådana dagar nu.

Och vackert var det där uppe, inte tvekan om den saken!

Så vi knatade på och kom till värsta fina utsikten!

Och som sagt, inte ett moln!

Vi åt och myste på. Bestämde oss för att inte tälta denna gång. Men vi var inte hemma förrän 01.00. Och jag tyckte det var såå jobbigt att gå hem. Men  i slutändan hade vi ju i alla fall gått mellan 1 - 1,5 mil. Nånstans därimellan.

Vi skapar hela tiden nya fina minnen. Tänk att vi nu varit tillsammans i 4 år. 4 oslagbara år! Jag ser verkligen fram emot alla kommande år fyllda av nya minnen. Det här är äkta kärlek <3

Har hunnit med en hel del ärenden. Nu sitter jag framför teven och funderar över om jag ska ta en tur runt sjön medan jag väntar på att älsk ska komma hem. Då ska jag laga middag:) det blir rödspätta,mums. Sen blir det chokladpudding till efterrätt. Det är inte vilken dag som helst idag, det är vår 4-årsdag, och jag är världens lyckligaste! Har fortfarande inte fattat hur tur jag har. Jag älskar dig! Tack för 4 underbara år! Och jag ser fram emot de kommande.

Födelsedag

Ytterligare ett år har passerat utan att jag för hunnit blinka. Det är otroligt vad fort tiden går nu när man jobbar. Tyckte tiden gick fort på skolan men jag tror minsann det har fortare nu när man har ett eget hushåll att hålla reda på också. Dagarna har rullat på. 21 år, känns som om det var igår jag fyllde 18. Har sett mycket förändringar sedan dess, positiva sådana. Jag har blivit sambo och jag har ett jobb som jag stormtrivs med. Dagen har varit kanoners. Blev först uppvaktad med fika på sängen av älskling:) fick en sovsäck i present som jag önskat. Perfekt då jag inte äger någon. Sedan väntade en arbetsdag. Efter jobb och middag började främmande rulla in. Först kom Annika och janni. Fick en supersnygg löpardress som gick i svårt och rosa. Perfekt, sånt gör mig motiverad till att träna! Sen kom mamma och pappa med tårta och presenter. Fick kläder, en guldring av mamma och så fick jag ta över skotern av pappa. Vilken present! Så nu är jag skoterägare, tro de eller ej. Kim å Sandra kika förbi och jag fick ett coolt grytunderlägg, typ en streckgubbe som ligger och håller upp grytan. Sist men inte minst kom Christer och Camilla med jättefina dekorationer till lägenheten. Två bruna prydnadskuddar, 4 st bruna bordstabletter och ett jättefint ljusfat med stenar, ljuslyktor och blommor. Så jag har haft en super födelsedag. Känner mig mycket nöjd! Ska Blogga riktigt sen. Blev ett långt mobilinlägg det här. Tack alla för en jättefin födelsedag!

Vardag

Så skönt! Har precis satt mig ner i soffan efter att ha sprungit runt sjön och tagit mig en dusch. Det tar sig. Stannade inte en enda gång under varvet, inte i måndags heller. Känns bra, annars har jag lite svårt för att hålla samma tempo hela tiden när jag springer. Men det är bara psykiskt det där. Jag vet att jag orkar, och det har jag bevisat för mig själv nu, och benen orkar absolut. Så nu ska jag bara njuta av resten av denna kväll tillsammans med fjärde Twilight-boken. Hm, snart klar med den. Känns inte kul. Vill ju inte det ska ta slut. Åsså har jag bakat filbröd ikväll:) jag hinner en hel det efter jobbet. Tjing!

Helg hos oss

I helgen har jag mamma här hos oss. Så det är bara hon och jag. Tiden går fort när man har roligt. Igår var vi uppe och kikade på en massa skoj på YouTube. Klev sedan upp kl 9 i morse, käkade frukost, stökade undan, surrade lite. Sedan hoppade jag in i duschen innan jag gjorde lunch. Vi åt bacon, stekt ägg och vita bönor i tomatsås. Mums! Nu har vi precis satt oss till ro efter att ha besökt Åselemarknaden och käkat ute. Det blev inte mycket handlat men lite smått och gott i alla fall. Är ju i princip ett och samma på hela marknaden.
Igår efter jobbet gick jag också en sväng på marknaden. Jag och Ingela försökte vinna 2 kg Marabou men det gick inte så bra som vi hoppats. Gjorde iaf t-shirt fynd. Köpte två t-shirts till mig och en till T. Han fick en med Eddie Meduza motiv medans jag självklart köpte en med Elvis och en med Michael Jackson. Fick även en av mamma idag med MJ motiv. Har dock inte hunnnit fota...men lägger in den framöver.

Detta är iaf 2 av mina nyaste tillskott i garderoben.

Nej, åter till att umgås med mor nu. Vi ska snart äta jordgubbar :)