EM-finalen

Okej, det var två dagar sedan men jag har inte lyckats orka sätta mig framför datorn förrän nu. Jobbade i söndags till kl 21 så jag missade nästan hela första halvlek, men jag missade inte det första och enda målet som gjordes under hela matchen, av det segrande laget Spanien. Spanien tog alltså guld efter 44 år. Jag var så enormt trött så jag somnade nästan under matchen, men av det jag hann se och koncentrera mig på så spelade Spanien mycket bättre än Tyskland. Det var ett tag där under andra halvlek som Tyskland skapade en hel del chanser efter varandra men det var under en väldigt kort stund. Spanien däremot skapade många chanser och var snabba och farliga under i princip hela matchen. De hade nog kunnat göra ganska många fler mål än vad de gjorde, men Tysklands målvakt gjorde ett bra jobb.
Så här efter EM är slut tycker jag det gick väldigt fort, men det var värdiga vinnare.

Och målskytten var Fernando Torres






Idag jobbar jag igen. Börjar kl 12. När jag slutar ikväll åker jag till Dorotea och myser tills på torsdagmorgon. Längtar! Är nämligen ledig imorgon. Sedan har jag bara torsdag - fredag kvar. Känns ganska bra. Det var bra att hinna få jobba lite i alla fall.

Just nu känns det som sommaren bara försvinner. Och jag vet inte ens om jag kan kalla det för sommar. Skrevs det inte i tidningarna att det skulle bli en rekordvarm sommar. Maj-juni-juli skulle bli varmare än på 150 år. Just det. Det har vi ju märkt att det har varit sååå varmt. Nä, svensk sommar säger jag bara. Hoppas det bättrar på sig lite i alla fall.

Nej nu måste jag ta och få i mig någon lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0