Student 2008

När jag väl är igång med att lägga upp bilder och skriva så måste jag ju nämna Studenten också. Det var stort. Det tog nog ända tills vi klev ut från skolan och skulle åka innan jag ens kunde förstå att det verkligen var dags. Dags att avsluta skolan. 12 år, och nu är det slut. Jag måste säga att gymnasieåren garanterat var de bästa skolåren. Vi hade en bra klass och det kändes ganska sorgligt ändå att avsluta det hela.

Jag tror jag kör med samma strategi som Bal-inlägget.

Dagen innan klädde vi lastbilen och skrev på lakan. Tog ändå väldigt lång tid.

SP3Lastbilen dagen före

Studentdagen
Klev upp kl 07.00 för att duscha och klä mig. Det kändes väldigt konstigt att det var Studenten. Eftersom jag pluggade in i sista sekund (kändes det som) så hade jag inte tid att hinna smälta att det verkligen var dags att ta studenten.
Jag gjorde mig klar, och satte Studentmössan på huvudet för att sedan åka iväg mot Champagnefrukosten med klassen.

Påväg till champagnefrukosten

Vilken känsla! Väl framme så var det inte så lyckat för min del att öppna champagneflaskan, för det hade jag ju aldrig gjort förut. Pang! sa det och jag hade champagne över typ hela mig kändes det som. Tur att min klänning var av sådant tyg att det inte syntes sen. Och jag tror att jag inte stank champagne i alla fall :P Hann fotografera lite under morgonen i alla fall..



Carin snodde min mössa ett tag



Hela klassen hade fullt upp med att käka tårta, surra, dricka champagne, hålla tal och skriva i varandras mössor. Jag tror inte ens alla lyckades skriva i allas :P



Skål!




Sen så var det dags att röra sig upp mot skolan. Därifrån gick vi klassvis upp till kyrkan. På väg tillbaka från kyrkan var jag bara tvungen att ta ett kort. Det var ju faktiskt ett antal vita mössor.

Marsch från kyrkan

Efter vi hade varit i kyrkan var det dags för betyygsutdelning i Te-C samt att sjunga studentsången.
Sjung om studentens lyckliga dar....

Sedan det jag gruvat för. Att åka rutschbanan. Hur fasen skulle man bära sig åt? Men det löste sig.

Rutsch ut från skolan!

Blev överöst med blommor, presenter, och plakatet:) Jag fick hur mycket blommor som helst. Blev väldigt tungt runt nacken, men det var såå roligt.





Hade lite svårt att hålla balansen på lastbilen med högklackat men det gick ju vägen det med:)




Efteråt blev det mat och fika. Det var jättegott, och jag fick en massa presenter :)
Mamma och Eva hade fixat jättefint på kyrkstan :)



Och efter middagen var jag helt slut. Timmy var också väldigt trött. Men jag piggnade till lite senare på kvällen ;P




Vilken lyckad dag! Det var dock inte så jätteroligt på kvällen men jag var väldigt nöjd över att jag tagit studenten och över att vädret var så fint. Vilken tur vi hade. Vackert väder på både bal och student.

Vill passa på att tacka Shiromi som hade tagit så mycket fina bilder. Hann ju inte med att ta så många själv så nu har jag använt mig av de bilder som hon tagit. Tack!

Stort Tack även till alla andra, klassföreståndarna och alla fantastiska klasskamrater för en underbar dag, och tre jättefina skolår!


Nu är jag fri!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina bilder! vi måste skicka till varandra :)

2008-06-13 @ 16:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0