Studentbalen 2008

Jag måste verkligen bli bättre på blogga. Såhär nästan två veckor efteråt lyckas jag lägga upp bilder från balen. Men så får det bli. Här kommer i alla fall några bilder på oss. För de som är intresserade finns det massor av bilder på alla par på Malgomajskolans hemsida http://www.malgomaj.vilhelmina.se/.

Jag kan ju berätta lite om hur dagen såg ut till att börja med. Vaknade redan klockan 08.00 för att hinna bli lite pigg och glad innan frisyren skulle påbörjas. Hann ju äta lite innan också. Kl 10.00 började vi locka mitt hår. Det tog ganska lång tid kan jag ju säga. Efter tre timmar var jag äntligen klar med frisyren. Sminkade mig och klädde på mig. När jag väl var helt klar såg jag ut så här:

Färdig



Tillsammans såg jag och Timmy ut så här innan vi åkte till Vilhelmina:

Inna vi åkte till Vilhelmina


När vi väl var framme och hade stått nere vid Tjärnvallen ett bra tag var det dags att gå på röda mattan. Jag var inte så nervös som jag trodde jag skulle vara. Det var mest bara roligt. Och jag lyckades ta mig in på hotellet utan att snubbla :)
Par nr 42 kommer här;

På röda mattanBilden från VK

På röda mattan


Väl inne på hotellet fick vi välkomstdrink, champagne, och sedan gick vi ut så familjen och släkten fick fotografera oss.
Efter det blev det även plåtning uppe på balkongen innan middagen.

På balkongen

Under middagen sjöng vi och skålade en hel del. Det var verkligen jättetrevligt. Vi satt ner i drygt tre timmar och ändå gick tiden så otroligt fort. Maten var god och serverades med tre olika viner.
Efter middagen blev det efterinsläpp för övriga än balens medlemmar.  Sedan flög bara tiden iväg.



Det var hur trevligt som helst! Så länge som man hade längtat efter just den där kvällen och nu är det över. Allt roligt är över så himla snabbt. Men det var en minnesvärd kväll måste jag säga. Inte varje dag alla går runt i så fina kläder.

Det var väl ungefär det som var värt att nämna om Studentbalen 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0