Paniken rör sig runt mig

Alla människor i min omgivning är just nu, å här i slutet, helt panikslagna och uppgivna över allt som vi ska hinna ta itu med innan betygen sätts och vi äntligen kan sätta oss till ro och andas inför den stora dagen.
Det är hur mycket som helst som ska göras. Skulle behöva göra upp en lista över vad som ska göras så jag kan lika gärna göra den listan här och nu.

Svenska C:
CV och personligt brev

Engelska C:
CV och personligt brev
Ett prov på 100 ord
Rätta de uppgifter vi gjort och fått tillbaka under läsåret

Rättskunskap:
Slutprov bestående av uppgifter som ska göras med hänvisningar till lagboken

Internationell ekonomi:
Slutprov också bestående av uppgifter

Franska steg 5:
Innan resan till Paris:
Inlämningsuppgift
Grammatikprov
Läsa en bok (Som jag inte ens öppnat ännu)

Efter resan till Paris: (och efter betygen satts)
Resedagbok
Redovisning för steg 3/steg 4

Redovisning och beskattning:
Praktikfall 4 - innebär att göra tre deklarationer till privatpersoner, samt bokslut för två mindre företag (om jag inte minns helt fel)

Idrott och Hälsa B:
Uppgift - Framtidsplaner

Matte C:
Nationellt prov

_________________________________
Känns bra. Hur ska jag lyckas med att hinna allt till nästa fredag??
Det kommer aldrig att gå, men nu känns det som det kvittar. Det är över om tre veckor, och då kan jag slappna av. Då spelar det liks ingen roll vad man gör och inte gör längre.
Börjar ha starka känslor om att jag inte vill plugga vidare i framtiden, just nu står allt mig upp i halsen.

Igår mådde jag så dåligt att jag nästan kunde ha spytt på morgonen. kunde inte ens äta upp min frukost.
Tur att jag beslutade mig för att dra dit solen skiner då (fast solen sken inte), men jag fick träffa min solstråle. Skönt att man har bil så man bara kan dra iväg, när han minst anar det ;P

Imorgon ska jag få kramar och pussar igen. Det är nog det enda som håller mig vid liv i dessa stunder.
Får försöka överleva kvällen, då planen som vanligt är - att plugga. Underbart va? Det är lika bra att bara skita i allt nu känns det som.

Resan till Paris kommer inte så lägligt, med tanke på att man kunde haft ytterligare en vecka på sig att göra klart allt. Det allra värsta är nog att jag faktiskt Var klar med allt jag hade att göra för bara kanske två tre veckor sedan. Sen så har det bara haglat saker att göra nu i sista stund. Fy fan för allt.
Nu känner jag att jag nästan blir förbannad. Bäst jag slutar innan jag deppar ihop totalt.

Timmy jag älskar dig! Du är den som får mig att klara av mina dagar.



Det var ett tag sen, men ingen har väl glömt farbror T och tant S.
Det har inte jag i alla fall;)

Kommentarer
Postat av: evve

jo precis:) du undrade hur det var och jag var fundersam över vart jag skulle svara;)
men allt är fint här, lite lagomt trött bara. hur är det själv? förstår om det är mycket nu..

haha ja, åtminstone tänker jag försöka lära mig. vi får se hur det går.. har börjat med att nöta alfabetet åtminstone^^

2008-05-07 @ 21:39:31
URL: http://evve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0