Sverige, Vilhelmina

Nu är man på hemmaplan igen. Sitter redan på skolan, det är ju nästan skandal. Men jag har lite uppgifter som jag fått en andra chans att göra så jag är väl egentligen mest här för att göra dem. Sen så fick ju ju lite uppgifter att göra som har med resan att göra som jag också kommer att vara på skolan för att pyssla på med.

Resan då, hur var den? Helt underbar!!!! Det blev mycket mycket bättre än vad jag hade förväntat.  Jag har pratat en massa franska och insett att det faktiskt går att konversera med fransmän och fransyskor utan problem. Dessutom har vi besökt en hel del ställen. Det har varit väldigt fascinerande.
Bland annat har vi besökt Eiffeltornet, Triumfbågen, Louvren, Musée d'Orsay, slottet i Versailles, Nôtre Dame, Sacre-Coeur, Père-Lachaise (en kykogård där bl.a Edith Piaf ligger begravd) etc. Vi har sett hur mycket som helst, jag akn inte ens räkna upp allt.
Vädret har varit bra, man har kunnat gå omkring i sommarkläder. Det var verkligen en minnesvärd resa! Det som kanske inte var så bra var att miljön inte var särskilt trevlig och det fanns en hel del skumma typer där.
I alla fall, underbart. Jag kommer definitivt att besöka Paris igen. Men jag skulle jättegärna resa runt på andra ställen i Frankrike som jag säkert tro är mycket finare. Det skulle vara roligt att åka ut på landet, där är det nog vackert. Paris är ju bara en jättestor stad så man ser inte så mycket annat än en massa vackra byggnader, men som sagt, en upplevelse var det!
Tänk vad roligt man kan ha i skolan ändå. Det var ju trots allt en skolresa.
Vi har ätit som hästar, men jag verkar komma i balklänningen i alla fall :P
Saknade Timmy väldigt mycket och gör det än eftersom vi inte träffats än. Men det blir nog imorgon det :)
Ska bli så skönt att träffas igen.

Bal på lördag. Känns roligt, spännande och nervöst på samma gång. Slipsen är klar så det behöver jag inte oroa mig för längre. Hoppas allt går vägen och att vädret är vackert! Men jag har hört att det ska bli fint väder hela veckan. OCh att det ska bli varmare. Hoppas också att vädret håller i sig över studenten som är nästa vecka. Helt otroligt att vi tar studenten i år. Jag har inte kunnat förstå det än. Tar nog ett tag efter studenten innan jag kan smälta det.

Nä, nu är det dags att ta itu med de sista uppgifterna. Känns ganska surt när betygen sattes i måndags :S
men men.

Bilder från resan kommer inom kort.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh, det låter ju som ni haft det hur kul som helst!!! Gud var roligt det måste ha varit. Kändes ganska fjantigt att komma från lilla vilhelmina till stora paris va? Längtar förväntansfullt på bilder :D

Jag är så nervös att jag kan böja gråta bara jag tänker på balen. Det är den där förbannade röda mattan som är så jobbig! Känns så overkligt att det liksom är på lördag och sen går vi som ut. Shit!!

2008-05-28 @ 18:07:07
URL: http://anelie.blogg.se
Postat av: Shiromi

Hej Sabitha! Ni verkar ha haft det super bra i Paris :) Du får visa alla bilder sen. Du vilken tid är balen? Jag kommer stå startklar med kameran! Kram

2008-05-29 @ 15:14:07
URL: http://shiromi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0