Julbak

Vilken dag det var igår! 17-18 grader kallt, och jag hann få en hel del gjort, plus att det var en supermysig kväll.
Timmy var borta mest halva dagen, så då passade jag på att springa lite ärenden och därefter julbaka litegrann.
Slutresultatet blev :
Syltsnitt
Skurna knäckiga kakor
Sockerdrömmar
Chokladdoppad marsipan

Är riktigt nöjd. Nu ska jag ta och frysa in dem. Ska bara spara något smått till fika ikväll. Planen var att adventsfika med lussebullar  och pepparkakor imorse men eftersom vi vaknade väldigt sent och det hade hunnit bli ljust tänkte jag att det blir nog mysigare att ta det ikväll i ställer när mörkret lagt sig igen
.

Gårdagens middag blev:
Varmrökt pepparlax men dill/rom-sås och potatis


Riktigt gott var det och jag hade dessutom gjort kladdkaka till efterrätt. Efter det såg vi på film. Först Kautokeino upproret och därefter Björnbröder. Började se på Bad santa men då blev vi för trötta.


Nej, nu ska jag frysa in kakorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0