Kärlek och omtanke

Det finns så många som bryr sig. Man inser tillslut att man har många i sin närhet sin visar sin medkänsla vilket känns riktigt tryggt. Hämtade mina paket i fredags och allt passade. Fick även användning för de nya kläderna i Sundsvall vilket var kanoners.  Till helgen hade jag tänkt att göra lite julfint, men jag tror jag pysslar på med det pö om pö i veckan. Imorgon ska jag tvätta så då tänkte jag stryka och hänga upp gardiner samtidigt. Ikväll tänker jag baka lussebullar, vi får se hur det lyckas. Har aldrig gjort det förr, men det blir nog roligt.  Har dock ingen riktig julkänsla, jag tycker allt prat om jul som började två månader i förväg är lite uttjatat. Det är reklam på Tv och det pyntas i butikerna långt långt i förväg. Jaja, julkänslan kanske dyker upp när det börjar närma sig. Nu har det ju kommit lite vitt på backen också. Det är aldrig helt fel för det blir ju så mycket ljusare.
Igårkväll storstädade jag så jag slipper göra det när jag ska ta fram pynt. Höll på länge för jag var tvungen att vika in alla mina kläder i garderoben som jag rev ut i lördags innan vi åkte :P Fy vad skönt det var när det var rent igen. Jag mår nästan dåligt när det är en massa grus på golvet och smutsigt. Nej, det är verkligen en härlig känsla efter man städat och hela lägenheten doftar gott.


"Walking in the Winter Wonderland"


Både igår morse och imorse har jag varit så jäkla trött! Nästan inte kunnat hålla ögonen uppe vid frukost. Tänkte därför att jag går med min käreste på jobbet och sedan tillbaka, bara för att piggna till i den kalla luften. Blev dock inte mycket piggare :P Men det var ganska mysigt, mörkt, lagom kallt och nysnö. Var stoora snöflingor som föll när jag gick till jobbet. Mysigt värre. Hade ingen musik i öronen heller utan hörde bara hur snön knarrade under fötterna och hur vinterjackan prasslade. Tycker det är ganska jobbigt att man måste klä sig så mycket men emellanåt är det rätt mysigt. Nu är det vinter. Huvudsaken att det blir en vit jul :)


Igår klarade jag också mitt prov vilket var en lättnad. Härliga tider!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du har inspirerat mig, imorgon blir det lussebulls-bak för min del också!:)

Vad tråkigt att du inte ska med till Umeå, annars hade du fått åka med mig;) Hade varit roligt om du också var med!

Ja visst kan vi gå en sväng på skyltsöndan om du är här, det hade varit skoj!:)



2008-11-25 @ 16:31:36
URL: http://cupiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0