I vår vackra vita vintervärld

Imorse när vi tittade ut låg snön vit på backen, det kändes jobbigt tyckte jag, men väl ute när jag hörde knarret under fötterna kändes det mysigt. Kall frisk luft med en doft av nysnö. I mina öron sjöng Lasse Lindh "Svensk sommar tinar, frusna själar och stackars satar som du och jag....",stämde inte riktigt överens med verkligheten.  


- Synd att jag inte orkade ta en lika hurtig promenad som i vanliga fall. Men en promenad blev det, med benen släpandes efter mig, kändes det som.

Vackert väder idag som sagt. Efter att ha ställt om klockan, vilket förövrigt är en ganska dum grej, så är det öjusare på morgonen vilket är positivt. Däremot är det mörkt när man går hem från jobbet, vilket inte är fullt lika trevligt. Men snart kommer det vara mörkt i princip hela dagarna, vilket kanske stör mig lite eftersom man blir så förbannat trött. Är nog trött som det är.

Nej, idag ska äntligen internet fixas. Känns braaaa. Inte för att det är en så stor skandal att vara utan men det känns ju skönt att kunna göra lite på datorn hemma. Kan ju studera lite bättre med hjälp av datorn. Ikväll blire studera mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0