Stressad igår

Usch vad jag stressade igår, och det känns idag. Är helt slut på. Hann inte heller göra det jag skulle för det dök upp lite annat emellan. Så jag får helt enkelt ta och sätta om blommorna idag. Hade dessutom tänkt stryka lite dukar och gardiner och storstäda. Blir dammigt ganska fort i en lägenhet har jag upptäckt. Men jag tycker det är ganska skoj att pyssla och fixa å dona, än så länge iaf.

Köpte lampa till vardagsrummet igår. Blev en väldigt enkel plafond. Tycker det är både snyggt och stilrent med sådana. Då slipper man välja färg också, för de flesta är ju ända vita. Dessutom ger de mycket bättre ljus än om man ska välja en snygg lampa. Så nästa vecka får vi förhoppningsvis upp kökslampan och vardagsrumslampan. Även internet ska fixas nästa vecka. Och duschstång är pågång.

Gick bra att tvätta igår men jag är inte riktigt kompis med torktumlaren. Det finns ett val där tumlaren ska känna av när kläderna är torra och stanna då. Men alltid när jag kommer ner är bara hälften torrt, och ändå tvättade jag inte lika mycket igår som senast.
Tur att jag köpte ett torkställ i Umeå, då kunde jag ju ta upp grejerna och hänga det som inte var torrt på tork.

Köpte ett underställ idag på Sportaffären. Tycker att det är dags för ett riktigt underställ nu, jag som aldrig har haft ett riktigt sådant. Brukar bara mixa ihop några halvstora långkallingar med en polo eller nått, och det brukar inte funka särskilt bra, så nu fick det äntligen bli ett riktigt. Hoppas bara det sitter som det ska. Annars får jag väl byta.

Nej, nu ska jag fortsätta med det jag håller på med.

Imorgon åker jag för övrigt hem till Vilhelmina.


Det var väl allt för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0