Jakt 080913

Ännu en dag började ljusna då jag klev upp imorse för att göra i ordning fika och packa ner lite extra kläder för att finna min väg ut i skogen. Det var ganska skumt ute vid den tid jag vaknade men när vi åkte kring 06.30 hade det ljusnat. Träffades allihopa för att prata ihop oss om vem som skulle sitta vars och fick dessutom i mig en liten kaffekopp. Åkte sedan och parkerade bilen för att sedan gå upp på en backe, bara en bit ovanför vägen. Hann inte mer än sätta ner ryggsäcken så hörde jag hur hunden till en av gubbarna började på skälla. Där stod jag och lyssnade på ett ganska jämnt skall ett bra tag och det var spännande, men tillslut dog det ut och det blev inget av det.
Ingen jaktlycka idag heller med andra ord, men vi såg två stycken, ca 500 meter bort uppå ett hygge i slutet av dagen när vi höll på avsluta. De försvann dock in i skogen.
Spännande dag, kändes betydligt kallare än förra helgen eftersom solen inte visat sig, men jag hade mycket kläder på mig så det gick bra. Vi får väl se hur morgondagen blir.

När jag var hemma igen var jag så otroligt trött så jag åt bara middag och däckade på sängen i 2 timmar. Hade ställt väckarklockan annars hade ja väl sovit till imorgon bitti :P

Tog inte så mycket kort idag men något blev det. Var småkyligt om händerna.




Märkte när vi åkte upp hur färgglatt det blivit i skogen sedan förra helgen. Nu går det fort. Nu är det höst.



Från en sak till en annan, jag klippte mig ju igår förresten, kändes skönt och hon hade fixat mitt hår så fint. När jag gick ut därifrån blåste det så förbannat så det vackra höll inte så länge. Toppade bara, som vanligt. Jag kommer nog aldrig kunna göra mig av med det här håret :P Ska önska mig en sådan locktång som hon använde. En sån som blåser varn luft. Jaja, nu känns det inte så slitet längre iaf.


.


Godnatt, jag blev uppe längre än förväntat. Beror nog på att jag sov i två timmar tidigare, men nu känner jag att ögonen går i kors.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0