Jakt 080906

Min första älgjaktsdag ver heöt makalöst underbar. Blev inget skjutet men det var en så otroligt fin dag. Kallt och soligt på morgonen, frost och frisk luft, vindstilla, precis som jag hade velat att den skulle vara. Vi åkte hemifrån halv 7 och var framme kring 7 då vi började vandra. Satt på ett jättefint ställe, där man såg riktigt bra runt omkring sig. Det var alldeles tyst och lugnt i skogen och jag bara njöt av att det var så vackert. Vi gjorde upp en eld och satte oss för att fika. Solen värmde riktigt bra och himlen var klarblå. Det var verkligen den idealiska första jaktdagen. Lyckat, men som sagt ingen älg i sikte. Idag har vi inte jagat men det blir nästa helg igen. Bättre lycka nästa helg.


Bjuder på lite bilder också från gårdagen.


En väldigt glad jägarinna, eller jägerska, eller säger man kanske bara jägare? :/



Jag var ganska trött när vi skulle fara hem.


Idag har jag och mamma plockat lite blåbär och lingon. Gott med hemmagjord sylt!


Ikväll får vi se vart vinden mig vänder.



God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0