Tröttheten

Jag har varit så himla trött både igår och idag, kan inte fatta varför. Har bara känt mig så hängig. Antar att jag har väldigt mycket i mitt huvud just nu och att det är anledningen.

Har flera gånger tänkt skriva om hur det var i Piteå när jag och pappa var iväg på Noliamässan för tre, nästan fyra, veckor sedan, men har bara glömt bort det om och om igen. Jag är verkligen en dålig bloggare. Har ju aldrig tid känns det som, eller så orkar jag bara inte. Ska försöka bli bättre, och även bli bättre på att ta kort för det gör jag nästan aldrig numera.
I alla fall. Så här vard det. Fredagen den 7 juli packade vi min bil full med grejer och drog iväg mot Piteå. Vi körde Storuman-Sorsele-Arvidsjaur, den vägen. Väl framme så checkade vi in på pite havsbad där pappa hade bokat en stuga och så letade vi oss till stugan och började packa in våra grejer. Efter vi hade gjort det så käkade vi och drog oss ut för att spela lite minigolf vilket var riktigt länge sedan, och riktigt kul! Vid banan fanns en liten damm eller vad jag ska kalla det för, med en andfamilj. Mamma och fem små.



Bilden kanske inte är den bästa men de syns ju i alla fall, och de var otroligt söta.

På lördag förmiddag käkade vi frukost/lunch innan vi drog iväg mot mässan. Väl där var det en massa folk, men inte så stor kö för att ta sig in. Inne på mässan var allt bara som en stor labyrint tyckte jag. Vi fick en karta men det var ganska svårt att veta vart man skulle så vi började bara gå och kolla lite varstans. Hittade en del grejer båda två och vi var där inne rätt länge. Hann dock inte kolla på allt, man behöver nog fler dagar. Åkte tillbaka när mässan stängde kl 18.00. Väl tillbaka på havsbadet var vi båda hyfsat trötta. Trots det strosade jag omkring ett tag kring havsbadet och lyckades till och med vinna ett litet gosedjur :D
På söndagen var det inte mycket mer att göra än att packa och dra sig tillbaka. Men vi hann med att spela lite biljard innan vi for. Det var hur kul som helst, men som vanligt så har jag inte ens en chans att vinna mot pappa.
På tillbaka vägen tog vi en annan väg. Åkte över Skellefteå, Boliden och Lycksele. Stannade och käkade middag i Lycksele. När jag var hemma på berget igen så packade jag bara om och drog till Dorotea. Skulle ju börja jobba på måndagen.

Nu har det redan gått tre veckor och jag är inne på den fjärde. Tiden går så himla fort så det är ju inte klokt!

Det var i vilket fall en riktigt trevlig liten resa, så i sommar har jag ju hunnit resa med både mor och far.

______________________

Fick ett mail idag om att mina glasögon är påväg nu och det känns så bra! Ska ha paus från linserna i en månad minst och det ska bli så skönt. Kommer nog dock ha på mig dem när jag jagar.

Tre arbetsdagar kvar denna vecka, sen blir det jakt.


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0