Utsövd

Jag känner mig verkligen utsövd även om jag är lite småhängig just nu. Sov sammanlagt 16 timmar mellan lördag och söndag och inatt blev det väl åtminstone 9 timmar. Vaknade inatt och tyckte det var dags att kliva upp men det var väl någon gång mitt i natten, vet inte...3 eller 4 kanske. I vilket fall upplevde jag natten som jätttelång. Hade dessutom huvudvärk hela dagen igår, troligtvis för att jag sovit alldeles för länge, men idag har det varit bra.
Första arbetsdagen denna vecka är slut och det har varit en ganska hektisk dag med tanke på att det blev strömavbrott där på förmiddagen. Men allt löste sig tillslut.

Gick på jobbet imorse och det var så otroligt härligt ute. Kall frisk luft och solen sken. Ungefär som det var i lördagsmorgon när vi skulle ut i skogen. Lånade ett ljudband förra veckan på biblioteket i Dorotea, Svindlande höjder av Emelie Bronte. Lyssnade på den imorse när jag gick och även nu när jag strosade hemåt. Den är ganska bra men jag har lite svårt att koncentrera mig på att lyssna, precis som jag har svårt att koncentrera mig när jag läser böcker.

Nu kommer snart Timmy hem:) Bara ca tre veckor nu tills vi förhoppningsvis får flytta så jag verkligen kan säga att jag gått  hem och att han kommit hem. Ser fram emot det.
Tänkte inhandla lite småplock från jotex ikväll. Har nämligen fått ett "50 % på valfri vara"-erbjudande.

Har jag förresten nämnt att jag fick mina glasögon förra veckan? Jag kände mig alldeles knäpp när jag tog på mig dem. Allting bara snurrade så jag tog telefonen och ringde Lensway omedelbart. Han sa att det normalt skulle ta ca 5-10 dagar att vänja sig vid dem och det kanske är så. För det känns bättre och bättre nu men jag tror ändå inte de är riktigt bra. Känns konstigt när man läser och så, men jag ska ge dem en chans denna vecka ut så kanske jag skickar tillbaka dem sedan.

Jaja, det må väl ha varit allt för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0