Äventyr

Har varit riktigt dålig på att uppdatera under påsken, ändå har jag bara varit hemma. Har inte känt mig manad att skriva något.

Åkte i alla fall hem till Vilhelmina i torsdags efter jobbet. Svängde förbi Ida innan jag for hem eftersom hon skulle åka bort över påsken så jag tänkte hinna surra lite innan. Det var trevligt och vi kom överens om att hon ska komma och hälsa på mig till veckan när jag är ledig, på onsdag blir det nog :)

I fredags var jag ute en sväng i det fina vädret och så var vi och inhandlade lite påskmat och lite smått och gott. Jag bakade morotskaka och pappa bakade bullar.

Igår tog jag och mamma en långpromenad, och sedan hyrde vi två filmer på Statoil. Nätterna vid havet med Richard Gere och Diane Lane, och Australia med Nicole Kidman och Jack Hughman. När vi hyrde dem hade vi höga förväntningar om Australia men den var värdelös om jag ska vara ärlig. Däremot var nätterna vid havet riktigt bra :) Typisk romantisk film som vi oftast brukar hyra och som vi båda tycker är superbra. Det gjorde det ju inte värre att Richard Gere var med heller :P Lika charmig som vanlig trots att han åldrats ganska mycket.

Idag har vi också tagit en långpromenad. Klev bara upp, åt frukost, och for ut för att promenera. Kom sedan hem och så for jag och pappa ut och körde skoter :) Det var roligt, har ju inte kört något alls i år. FAst jag brukar inte köra mer än en eller två ggr per år. Det blev ett riktigt äventyr. Vi blev utskällda av en kvinna som tydligen bodde i ett hus som vi inte ens visste fanns, och pappa har bott här sen -84. Ganska lustigt. Men hon visade sig vara rätt trevlig i slutändan :P

Nu ska vi göra oss i ordning och åka till Golisen och käka middag. Sen följer jag nog med S och kikar på film hos henne :)



Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0