Frostig morgon!

Vilken härlig dag det är idag! Varför kan inte varje dag vara som denna, då skulla man kunna vara glad hela tiden :) Vad jag har hört så ska detta vackra väder fortsätta genom denna vecka, i alla fall till stor del, och det känns bra. Vaknade upp samtidigt som älskling i morse, han kokade gröt och vi åt frukost. Sedan vi samtidigt när han skulle till jobbet och jag fortsatte gå och fick mig en timmes runda idag med. Känns riktigt bra! Imorgon får jag sällskap på promenaden, då är det mycket lättare, men med detta väder är det ju helt underbart att gå även om man är själv :P
Har funderat på att ta fram cykeln och ta mig en tur här i dagarna, eller kanske bästa vecka. Den här veckan blir ju så kort.
Efter promenaden sorterade jag lite glad och pappaersförpackningar, sedan bar det iväg ner till busstation en sväng och vidare till Ica för vackohandling. Sedan jag kom tillbaka har jag inte gjort mycket. Satte mig framför teven och har precis sett Våra bästa år och käkat lunch.
Efter jag skrivit klart nu så bär det iväg ner till tvättstugan. Ska riva ur sängkläderna också så jag kan tvätta dem.

I övrigt har jag mest tänkt pyssla på och städa lite. Ska även ge mig på att koka benkött för första gången, men det ska väl gå fint det med :) Blir spännande i vilket fall.

_______________________

Jag öppnade förresten balkongdörren imorse och såg att all snö hade tinat bort på balkongen! För bara nån vecka sedan var det snö över halva. Känns helt underbart. Tror att jag ska se efter om man kanske kan sitta där ute och ta sig en kopp kaffe lite senare. Tror att solen värmer på rätt bra. Åh, vad härligt! Jag hoppas och önskar verkligen att denna sommar kommer bli vacker, och inte som förra sommaren. Nej, vi behöver verkligen lite mer sol häromkring!



Ha en bra dag allihop! Det ska jag ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0