Långpromenad

Vilket väder! Det är så roligt att vara ute för alla människor ser så mycket gladare ut när det är sådant här väder ute, varmt och skönt och inte så mycket vind. Jag passade på att ta mig en riktig långpromenad trots att jag var såå otroligt trött imorse, men jag fikade, tvättade (igen), slöade framför teven och tog mig tillslut i kragen och for ut. Tänkte att jag strosar väl runt på byn en sväng bara för att njuta av vädret men väl ute köände jag hur energin flödade så jag tog mig en riktig promenad. Gick i ca 1 timme 45 min, vilket betyder att jag hann gå rätt långt med tanke på vilket tempo jag höll hela vägen. Måste ju vara 7-8 km åtminstone. Känns otroligt bra såhär efteråt, men innan var det besvärligt. Träffade Jerry på vägen som följde med mig en bit av promenaden, var trevligt. Inte ofta man träffar gamla klasskompisar numera.

Nu börjar det på vara dags för middag snart och ikväll blir det Köttfärssoppa. Hade en annan plan med det gick inte så bra då jag glömde att jag var tvungen att ta fram det igår kväll. Och det tar ett tag att laga till så det får bli nästa vecka i stället, men det gör ju inget.

Idag fyller min bästaste vän Ida hela 20 vårvintrar! Tycker det var som igår hon fyllde 18. Jag har ju redan hunnit gratta henne med presenter men jag slängde ändå iväg ett sms idag. Klart man måste gratta på självaste storta dagen, så ett STORT Grattis till dig Ida!

Tiden går, inte länge kvar tills det är min tur.


Förutom promenaden var jag och hämtade ut ett par brallor som jag fått av mamma men storleken fanns inte i Vilhelmina på Nennaz så då blev det här. En tröja till var det också. Riktigt fint, jag har länge tjatat om ett par helt vanliga jeans då jag går och nöter ett och samma par mest hela tiden.


Så här såg det ut :



Är riktigt nöjd må jag säga. De är lite trånga men det är så det ska vara, annars blir de bara för stora sedan i stället vilket bara är irriterande.





Nej, nu blir det matlagning.
Är nöjd över att jag fullföljt min promenad. Imorgon är det aerobics som står på listan.
Jobbar också imorgon och fredag. Sedan är det helg, och denna helg kommer att spenderas i Borgafjäll:)
Hoppas på sånt här väder!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Ja, tiden går fort. Känns som igår att hon fanns i livet :/ Det är väldig jobbigt då djur dör :/ konstigt att man aldrig inser att de inte lever för evigt :/

Men katter blir ganska gamla va? :)



ja, hon är det sötaste som finns och jag håller med om att hon liknar siri :D dock har hon en liten rund ljus ring ring munnen, inte helvitt skägg som siri hade men annars är dom lik :D



Promenader har vi börjat med, men hon blir lite trött :P men nog lär du se henne, annars är det ju bara att komma förbi någon kväll eller så :) Tackar så mycket



hur är det annars då? :)

2009-04-01 @ 16:41:38
URL: http://gabriellaj.blogg.se/
Postat av: Ida



Tack så mycket! =D

2009-04-02 @ 13:12:07
URL: http://cupiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0