Påsken är över - tack

Känns bra att påsken är över nu, inte för att jag inte tycker om att vara hemma men för att jag ogillar påsken.
Tänkte i alla fall plottra ner lite om gårdagen.

Vi åkte ju till Golisen för att käka middag kring tretiden. Där satt vi och surrade och skrattade ett bra tag innan maten och sedan blev det Paella, Pommes Frites, Stekt älgkött, rosépepparsås, ägghalvor, m.m. Riktigt gott var det! Och väldigt trevligt!
När klockan blev kring 20 så åkte vi hemåt, jag skjutsade hem mamma och pappa och for sedan till S, där vi först såg på Sanningens Ögonblick och sedan sjöng Singstar ABBA. Lika roligt som vanligt :) Tack så hjärtligt för en trevlig kväll! Det får vi göra om.

Idag vaknade jag redan kl 8. Ovanligt för att vara jag på en helg. Fikade och sedan drog jag och mamma oss ut, åkte omkring en sväng, for på Domus och gick sedan vår dagliga promenad. Tycker jag har varit förhemskt duktig, jag brukar ju vara så lat när det gäller att ta sig ut och gå, men nu jäklar. Har bestämt att jag ska ta mig ut imorgon också, helst tidigt, och sedan på onsdag får jag förhoppningvis sällskap av Ida.
Tog mig en tupplur efter lunch. Nu är det snart dags för middag och sen brummar jag väl iväg mot Dorotea igen.

I övrigt står det en hel del saker på att-göra-listan imorgon. Eftersom jag hoppade över att tvätta förra veckan är det bara att ta tag i det nu och tvätta. Sedan ska jag sortera lite och försöka få lite ordning i det som jag fortfarande kallar ratrummet trots att det är långt ifrån så ratigt som det var innan jag röjde upp förra gången :P Men det blir nog bra.
Hoppas att det soliga vädret håller i sig också, känner mig mer motiverad till att ta tag i saker och ting då.
I veckan är all träning som jag brukar gå på inställd, så det gäller att jag tar tag i det på egen hand.

Jobb torsdag och fredag, sedan en helg med älskling. Känner att denna vecka kommer gå fort!
Längtar förövrigt till nästa helg, tror det kommer bli kanon!



Nej, nu har jag babblat nog. Nu ska jag nog käka. Laxsoppa - mmmmm mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0