Första frosten

I morse måste det ha varit höstens första frostnatt. Var bara 1 grad när jag klev upp och utanför fönstret såg jag ett islager på varje bilruta.
Hösten smyger sig verkligen på snabbt. Varje dag jag åker på jobbet nu ser jag hur löven ändrat färg över natten. Det smyger sig på men jag skulle tro att skogen kommer vara fylld av färger när vi återvänder från vår lilla semster. För en och en halv vecka sedan när jag var i Vilhelmina gick jag i shorts och linne och svettades, men sen bara dagarna efter vände det och blev riktigt kallt i luften. Nu fick jag återigen bevisat varför jag inte räknar augusti som en sommarmånad, även fast det ska vara en sommarmånad. För hösten kryper fram från början av augusti fram till september då det definitivt är höst. Det är småmysigt att man får börja tända ljus och krypa ner under en filt framför teven, men tanken på att vinter och kyla närmar sig med stormsteg känns otroligt besvärligt. Men det måste man väl leva med. Om det åtminstone fortsätter vara soligt på dagarna som det är idag, så kan hösten bli riktigt trivsam.


Bäst att redan nu förbereda sig för en mörk tid framöver.



Kommentarer
Postat av: Anna

Yes, mitt minne är inte helt kasst då! Vad han heter minns jag dock inte riktigt.. Kim? Tim? Var det nåt ditåt? Härligt att få bo tillsammans, det finns nog inget bättre än det. Trivs ni och så? Stockholm är faktiskt helt okej, betydligt trevligare än vad vi först trodde. Sedan bor vi rätt bra till, nära till parker och sjöar och i ett lugnt bostadsområde så det är inte den här pulsen mitt i smeten och det gör ju säkerligen mycket för trivseln också. Vi får se hur det blir framöver. Robert pluggar till pilot och är klar nästa sommar och har mest troligt ett jobb i Umeå då så eventuellt drar vi oss uppåt. Beror lite på om jag ska plugga och vart också :] Hur blir det för dig, ska du läsa vidare? Ekonomi för banken kanske?



Skönt att du trivs på jobbet. Hoppas du mår kanon i övrigt också. Kram!

2009-08-20 @ 10:24:44
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Anna

Ps! Du är filmutmanad på min blogg nu, in case you have some free time ;]

2009-08-20 @ 16:50:21
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0