Julen 2009

Så var julafton och juldagen förbi. Sitter här lite småfrusen på annandag jul och tänkte skriva ner lite om hur julen 2009 varit.

Torsdagmorgon - Julafton: vaknade och tog ett varmt bad kl 07.00. Då jag insåg att jag fyllt badkaret med på tok för varmt vatten blev det jobbigt ganska snabbt och badandet blev inte så långvarigt. Klev upp...började packa väskan för helgen och klädde på oss för att åka och äta JulfrukostKlövervägen. Det är mysigt att inleda julaftonen på detta sätt, och i år var det tredje gången jag var med älsklingen på julfrukost med hans familj och (f.d) grannar.
Efter att vi ätit och fikat och var proppmätta redan så åkte vi hem till lägenheten, packade det sista, slog in den sista julklappen och myste till det och öpnnade varandras julklappar innan vi åkte till Vilhelmina. Jag fick sjätte säsongen av One Tree Hill av älskling, ååå så glad jag blev!!!!! Hade önskat mig den så nu blir det till att bänka sig framför teven när jag bli ensam hemma :) Hihi..I love One Tree Hill. Lånade ju säsong 1-5 av L i våras och såg de sista i ett svep medans jag var ledig så mycket. Sedan har jag vetat att sjätte och sjunge säsongen gått på tv men jag har inte smygkikat då jag redan missat ett par avsnitt :P
I alla fall så åkte vi hem till mor och far här i villis och delade lite julklappar, fikade och kollade på Kalle Anka. Första året på jättelänge som jag sett hela Kalle Anka på julafton. Brukar annars bli så att efter hälften gått så har man börjat pyssla på med annat, hehe. Men det var riktigt mysigt.
Älskling åkte sedan hemåt mot Dorotea och åt middag där, medans jag blev kvar i Vilhelmina.
Det har varit en supermysig jul precis som vanligt. Jag fick en massa bra grejer, bl.a SPA-prylar till badkaret, myskläder, 2 Michael Jackson-böcker + This is it-plattan, en ny bilklädsel, underställ m.m. Superbra!




Fredag - Juldagen: Hände inte mycket. Skottade snö i säkert en helt timme då det vräkt ner över en deci, var på byn en sväng, gick på OKQ8 och köpte Mickael JAcksons självbiografi - Moonwalk (julklapp till mig själv). Sedan såg vi Michael Jacksons - Dangerous Tour som gick på Tv4 plus på eftermiddagen, trots att vi redan har den på dvd. Sedan kl 21.05 såg vi även Michael Jacksons - 30th anniversary - 30 år som artist om gick på svt2. Riktigt bra!



Idag - Annandag jul: har vi varit på Sportringen. De öppnade först kl 12.00 och vid det laget vi kom dit var det som en myrstack där. Hur mycket folk som helst och massa rea! Det blev äntligen en ny vinterdress till mig.


Så här ser jackan ut (supernöjd!), hittade ingen bra bild på täckbyxorna. Fick jäkligt bra rabatt också. I år ska jag jäklar i den dagen ta mig i kragen och åka lite slalom. Är 2 år sedan sist!

Märke: Ice Peak





Hoppas att alla haft en kanon jul! Bara ett par dagar kvar nu av detta år. Vi får väl se vad 2010 bjuder på.


/ Sabitha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0