The wonderful world of Christmas

Julmånaden, December, är här för att ta oss igenom en mörk tid på ett mysigt och stämningsfullt sätt. Nu när det blev lite vitt och vädret verkar bättra på sig har julkänslan kommit krypandes. Mysfaktor 100 hemma hos oss och ljus överallt, åh så mysigt! Om inte julen fanns så hade det här mörkret tagit kål på en. Nu har man ju i alla fall en glad månad framför sig. 1 december idag, och jag tog mig tid att se första avsnittet av årets julkalender i morse. Lika besviken som vanligt blir man då julkalendrarna blir sämre och sämre för varje år. Men jag ska ge den en chans och fortsätta se den i alla fall.

Ikväll blir det gympa för min del. Sedan kanske man ska ta sig för att baka något smått. Kanske drömmar. Drömmar bakar jag alltid till jul, för jag tycker de är så otroligt goda!

Bjuder denna morgon på en julsång, som finns med på min Elvis julskiva. Underbart!


___________________



The wonderful world of christmas
Is a wonderful world to behold
The wonderful world of christmas
Was made for the young and the old                                

Smile and good cheer of each neighbour
And children with cheeks all aglow
So warm is this Christmassy feeling
With the tree tops all locked up with snow

Listen to those wondrous bells
And you'll hear them say
Open up your heart to all on this holy day

The wonderful worl of christmas
Is a joy from the moment it starts
The wonderful world of christmas
Shall remain every day in our hearts

      


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0