En heldag med pappa

Igår kl 06.45 började jag och pappa vår färd till Umeå. Resan dit gick bra och det kändes som vi var framme ganska snabbt. Det gick även bra för min del som skulle till doktorn, och nu har jag blivit ordinerad att ta det lugnt idag och hela helgen, det innebär inget jobb, ingen skoteråkning, inga långpromenader etc. Fick med andra ord byta så jag jobbar måndag i stället för idag. Men det går ju fint. Vi kom inte hem förrän 20.30, pappa var verkligen på shoppinghumör, men det var trevligt :) Inte ofta man hinner umgås numer så jag är riktigt nöjd med gårdagen!

Har precis klivit upp, bestämde mig igår att om jag ändå skulle vila så skulle jag inte ställa någon väckarklocka. Ganska skönt, blir dock deppad när jag ser hur otroligt vackert väder det är idag igen och så får inte jag gå ut och promenera. Får väl helt enkelt sitta och titta ut.
Blev lite köpt i Umeå igår, jag var bara inne på typ två affärer. Det här är vad jag lyckades få med mig hem:


Denna cardigan tyckte jag hade så otroligt fin färg och jag har inte ett enda plagg i den färgen så den följde med hem. Ett vanligt svart linne behövs ju alltid. Lyckades dessutom få 20% rabatt på vart och ett av dessa två plagg.

Dessa två var jättefina att ha tillsammans, jag har aldrig tidigare köpt någon sorts väst för jag har ansett att jag inte passat i sådanan trots att jag inte testat med det blev ju hur fint som helst tillsammans med ett par snygga svarta byxor.


Byxorna satt helt perfekt för en gångs skull. Hoppas att de inte töjer på sig för mkt bara. Provade en storlek mindre men de fick jag inte ens på mig. Men då gjorde jag ju ett försök iaf, eftersom man egentligen ska köpa byxor som nästan är för små.
Endast 198:- vilket jag tycker är ett kanonpris för ett par byxor!



Åkte för övrigt på min första p-böter igår, men det är sånt som händer. Kände mig lite ilsken till en början för att jag varit lite för ouppmärksam men vad fan, man lär väl inte göra om det. Finns inget omt som inte för något gott med sig :P



Nej, nu ska jag äta lunch och bara ta det lugnt.
Ikväll bär det troligtvis upp till fjälls men samtidigt känns det lite tråkigt eftersom jag egentligen bara ska ta det lugnt hela helgen, så vad ska man då göra i sin ensamhet om det blir sånt här kononväder i helgen?

Think about it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0