Hemma

Det är så himla skönt att vara hemma och slippa bry sig ett tag. Mamma fixar allt åt en och man känner sig som när man var liten igen, underbart! Vi ska äta köttfärssoppa om en stund, är såå hungrig efter promenaden som vi var ute på tidigare idag. Ändå hade jag mixat en smoothie som mellanmål med melon,banan och naturell yoghurt. Enkelt och gott, och dessutom nyttigt.

Vi var ute och tog oss en rejäl runda på skoterspåret nere vid baksjön, är ganska jobbigt att gå på skoterspår då det är så mjukt och ojämnt. Men efteråt kändes det toppen, och vi lyckades få oss lite solsken också. Det har ju som varit till och från med vädret idag.

Dagarna går dock väldigt fort när det är helg och man är hemma. Söndagar ser jag bara som en skitjobbig dag, för då har jag alltid planerat så mycket jag ska hinna innan jag åker till Dorotea. Hade tänkt hinna med en promenad med Ida, och så ska jag göra veckohandeln i Vilhelmina den här gången. Blir nog bra.


Till veckan fyller min sweetnous år, och jag är ledig den dagen så det kommer bli så bra så bra, längtar!



Mer uppdatering framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0