Less, irriterad, glad, trött, fundersam

Man kan sammanfatta mina dagar som en salig blandning av alla möjliga känslor. Jag kan vara glad, och rätt vad det är blire jag less, vilket går över till att jag blir sur och irriterad och lika fort kan det vända till det bättre igen.
Idag har jag varit lat. Låg kvar i sängen till kl 10 i morse, annars brukar jag försöka kliva upp 9 även om jag är ledig. Åt frukost framför teven, tittade ut och funderade på om jag verkligen orkade med att ta en lång promenad. Eftersom jag skulle handla lite smått som fattades till middagen så  beslutade jag mig för att gå och handla för attg få mig en liten promenad i alla fall. Tog min ryggsäck och gick iväg. När jag ändå var i farten så gick jag in på biblioteket en sväng innan jag gick på Ica. Har beslutat mig för att jag ska läsa Anne på Grönkulla böckerna medan jag har filmen färsk i minnet. Tyvärr så var del 1 & 2 utlånade så jag ställde mig ni kö för att vänta på dem. Det är 8 böcker, men det ska jag väl klara av? Är böckerna något sånär lika bra som filmerna kommer det nog gå kanoners att läsa dem.
Nu är jag nyss hemkommen från min lilla tur på byn. Har hämtat första tvätten, och startat en vittvätt. Jag vågar inte tvätta Timmys taxiskjortor med alla andra kläder så då passar jag på att tvätta dem med mina vita kläder, de få som jag har.

Nu ska jag nog sätta igång med att dammsuga litegrann, men den här veckan skippar jag nog att skura. Det behövs nog inte, men alla dammråttorna kan gott få försvinna. Kan fortfarande inte fatta hur det kan bli dammigt så fort här.
Måste hänga tvätten också. Tror jag hänger den i gästrummet/kontoret nu. Annars brukar den få hänga i vardagsrummet.
Nästa vecka är det nog dags att byta sängkläder samt tvätta handdukarna och duschdraperiet, så jag får satsa på att göra det en dag. Jisses vad jag hinner med mycket när jag är ledig så mycket.
 
Men imorgon är det dags att arbeta igen. Blir bra det. Man har inga bra rutiner alls när man är ledig. Sedan är det fredag och då är jag ledig. Hoppas allt går enligt planerna och att vi får det trevligt. Men det tror jag nog. Ska bli trevligt att träffa lite gamla klasskamrater också. Låter som det är jättelänge sen vi gick ut men det är ju trots allt bara typ 8 månader tror jag. Nog lång tid det. Tiden har verkligen rusat iväg!





Härliga tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0