Semlorna

Har varit lite dålig på att uppdatera mig den senaste veckan, har haft tid men har bara inte ides uppdatera. Bakade i måndagskväll semlor för första gången. Det blev riktigt bra måste jag säga men det är ju egentligen bara gott när det är nybakt. Sen blir de mjuka och smakar konstigt. Var inte riktigt nöjd med fyllningen, var snål och tänkte attg jag köper en liten tub mandelmassa för det skulle ändå bli mer än i receptet, men jag tycker det blev på tok för lite. Bra att komma ihåg till nästa år. Så här blev de i alla fall :)






Sen igår så blev det en ny soppa till middag. Tycker det är ganska roligt med soppor. Hittade receptet i Ica's tidning buffé som man får med posten som Ica-medlem.


Potatissoppa med bacon






Nej, nu börjar snartg skidåkningen igen så då måste jag nästan kika. Är ganska roligt att titta på skidåkning ändå. Förut har jag inte tyckt det men nu. Sen ska jag laga maten så den är klar inna jag åker och tränar. Fast jag tänker inte käka förrän jag kommer hem. Äter något lättare innan. Kör på med både Spinning och aerobics ikväll. Har lite ångest över att det inte blev någon träning överhuvudtaget förra veckan :/




Ha en fortsatt trevlig dag då!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0