20 år!

Jag är verkligen supertrött just nu efter en stressig arbetsdag, men det är okej. Känner mig ändå skönt trött. Håller på koka lite benkött så blir det kokekötte till middag imorgon. Var så lite kött på bena jag tog fram så det blir nog kanske bara köttsoppa.


Tänkte snabbt berätta om helgen.

På lördag fick jag ju min 20-årspresent av älsklingen då vi åkte en hel dag till Östersund där det vankades både det ena och det andra. Först och främst åkte vi ut på Lillänge en sväng där jag gick på Lindex och hittade en kanonfin kavaj och en skjorta. Så länge som jag letat en kavaj som passar och nu äntligen har jag hittat en! Sweet fick vara smakprov när jag testade skjortan, jag visste inte om crémevit eller mörkgrön var finast, men han tyckte vit så det fick bli den.
Vi strosade omkring inne på Rusta en sväng också där vi hittade lite smått och gott till hemmet. Sedan blev det boa för hans del, men jag fick ju inte följa med :( Men nu skulle jag fått det :D Jaja, det blev en snabblunch och sedan bar det iväg in till stan där vi bara drog raggen innan vi åkte till Jämtkraft Arena. Han tog mig nämligen på Cirkus Scott. Det var kallt som tusan, men det var roligt att se. Ska uppdatera med bilder längre framöver, orkar inte nu. Vi fick i vart fall se både elefanter och sjölejon. Djuren är verkligen duktiga! Efter cirkusen var vi lagomt frusna och åkte in till stan igen och parkerade oss för att gå gågatan en stund tills vi skulle äta middag. Jag vill välja vad jag ville öta och jag valde Indiskt eftersom jag aldrig ätit på indisk restaurang tidigare :) Till förrätt valde jag att vi skulle äta Poppadom, ett typ friterat bröd som är otroligt gott!, varmrätten blev för min del Kyckling Tikka, supergott, och T käkade något som hette Lamm Korma. Han var också väldigt nöjd med maten. Vi blev så mätta så vi inte orkade någon efterätt, det fick bli en slät kopp kaffe, men det var nog så gott. Sedan var klockan så pass att vi knallade hemöver, då jag fick välja musik i bilen, och självklart blev det Michael Jackson:) Vilken kanondag, till och med innan man egentligen fyllde år. Kändes verkligen som det var min födelsedag redan i lördags :) Tack så mycket älskling! DU gör mig så glad!


Dagen D började med att mamma och pappa kom. Jag fick ett superfint blomarrangemang som jag kna ha ståendes på golvet i vardagsrummet, precis som jag ville ha det! Mamma har så bra smak. Fick även jättefina smycken, halsband och örhängen av mamma. Av pappa fick jag en lusekofta, blir perfekt när det drar mot kallare tider snart igen. Fick även en flaska rosévin av honom.

Efter en stunds fika kom Annika och Lars-Ove följda av Christer och Janni. Då blev det ännu mer presenter. Underställ och regnställ, perfekt till jakten! Jag som har använt pappas regnställ hitills, lite stort :S Han ska få tillbaka det nu.
 När mamma och pappa for kom efter en stund faster, gunnar, kusinen och hans dotter. Det blev mycket tårta kan jag säga!

Efter allt ståhej fick vi en liten paus då vi passade på att åka och handla lite, sedan åkte vi en sväng till A & L-O och där hade vi turen att få middag. Lax och gladnudlar, nyttigt och supergott!

När vi kom hem igen kom Ida :) Hon hade gjort världens finaste korg fylld med gosaker, det var vin, kex, ost, marmelad, te, choklad, frukt, ja allt möjligt i den! Var roligt att få surr litegrann ifred då vi inte setts på så länge. Supertack Ida, du är Bäst!

Avslutningsvis kom grannen och han och T fick äta upp tårtan som blev över. Det var bra, så att jag slipper äta tårta i flera dagar :) Men det var vekrligen gott, och det var en bra födelsedag. Nu är jag också garv, som Ida sa. Och nu finns ingen fler ålder att invänta. Men ska jag vara ärlig har jag inte väntat på att bli 20 heller. Men någon gång måste man ju bli det med :)


Nej, nu ska jag titta till köttet igen :) Uppdaterar med bilder framledes!




Tjing!

Kommentarer
Postat av: Shiromi

lät som du hade en toppen bra dag :) kramar

2009-07-27 @ 20:34:41
URL: http://shiromi.blogg.se/
Postat av: Ida

Hihi, Tack detsamma Sabitha! Du är bäst du med ;D Var verkligen kul att ses en sväng.

Ja vi får skärpa till oss framöver, detta går ju inte!



Haha, ja du ser.. efter tjugo är det kört, nu är ungdomens år slut ;p KRAM!

2009-07-29 @ 19:04:37
URL: http://cupiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0