History - Past, present and future

Tisdag 7 juli - Michael Jacksons minnesstund på Staples Center i Los Angeles pågick under ca tre timmar. Familj, vänner och bekanta höll väldigt fina tal och hela ceremonin var i mina ögon väldigt rörande, särskilt när hans dotter höll tal. Det var ett kort men ett väldigt betydelsefullt tal. Jag följde hela transporten av kistan från den privata minnesstunden till Staples center på tv4, sedan efter ceremonin såg jag en del av The Dangerous Tour. Vilken entertainer han var, verkligen. Och älskad framförallt. Folk svimmande av eftersom under början av konserten och var tvungna att föras ut. 

 För stjärnans egen del tror jag kanske att detta var till hans fördel. Han hade nog aldrig klarat att att genomföra 50 konserter ändå. Det var nog bäst att det hände innan konserterna börjat, tänk om han hade hunnit med 10 och sedan gått bort, det hade nog tagit ännu hårdare på omvärlden. Ja, många tankar har gått runt i mitt huvud, men jag känner att jag kanske kan släppa lite på alla tankar kring hans död nu när jag sett minnesceremonin. Men jag kan ännu inte släppa det helt.






Bröderna bar in kistan och de hedrade honom genom att bära var sin diamanthandske under ceremonin vilket jag tyckte var väldigt fint gjort.






Michael Jackson
29 augusti 1958 - 25 juni 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0