Till minne av Michael Jackson

"När jag fyllde 9 år, var jag, mamma och pappa på campingsemester. Mamma väckte upp mig med frukost på sängen och presenter. I ett av paketen vad en dubbelskiva. Det var ingen mindre än Michael Jackson. Jag minns så väl att jag blev väldigt glad, och jag lyssnade väldigt mycket på den skivan. Han gjorde ett stort intryck, och blev en av mina favoritartister. Med åren som gått och med allt som hänt, har jag inte lyssnat så mycket mer på hans musik, men efter detta kommer nog alla bli påmind om vilken makalös artist han var och är. "

_______

Med mitt sista inlägg idag, vill jag hedra minnet av, Michael Jackson. När jag kom till jobbet i fredags morse och slog på radion, slogs jag av en skakande nyhet, The King of Pop hade kollapsat i sitt hem och avlidit. Jag blev väldigt omskakad. Detta är nog det största sedan Elvis Presley dog, och de flesta vet nog vid det här laget vad jag känner för honom.
Jag ville inte tro på det jag hörde och kollade aftonbladet.se i stället, och slogs av samma nyhet där, lika omtumlande, om inte mer, kändes det att läsa som att höra det på radion när det redan hunnit bli fullt av artiklar och bilder av honom.
Jag tycker att det som hänt är otroligt tragiskt, särskilt eftersom han hade planerat en avslutningsturné om 50 konserter i London som skulle börja om bara 2 veckor. Hela fredagen då jag fick höra nyheten, samt hela helgen och även idag har mina tankar cirulerat kring denna händelse. Han är stor, han kommer att vara ihågkommen och älskad länge. Han är den med ett album som sålt mest i hela världen, mer än 105 miljoner exemplar. Totalt har han sålt mer än 750 miljoner album. Han är känd över hela världen och hela världen sörjer just nu denna artist som varit med om och åstadkommit så mycket under sina 50 år i livet.

Denna kväll har jag spenderat med att kolla på nyhetsklipp på CNN, låtar och klippet där han berättar om hans sista konserter "This is it". Han avslutar med orden "See you in July," och det är så otroligt tragiskt, att han inte hann få avsluta sin karriär med att låta alla fans få njuta av att se honom en sista gång. På alla hemsidor som sålt biljetter till konserterna kan man läsa att den är inställd. Sorligt. Jag kan inte med ord beskriva hur hemskt jag tycker det är.



Jag vill hedra hans minne genom att dela med mig av en av mina favoriter av alla hans låtar. Den här låten har spelats i mina högtalare många gånger, och den gjort ett starkt intryck på mig.  En fantastisk artist med en fantasktiskt röst och utstrålning.


"Michael Jackson - Your are not alone"



Another day has gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone

'Lone, 'lone
Why, 'lone

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
For you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'
And girl you know that I'll be there
I'll be there

You are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone...




 




Michael Jackson
1958-2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0