Vi får tidvis regn

Rubriken - det är vad man får höra varje jäkla dag på radion. Deprimerande om något är det! Jag skulle kallad et heltidsregn, det har regnat i princip hela juni hittills. Förra tisdagen är den enda dag jag kommer ihåg att jag fått uppleva solen i juni, men då var vi ju i Umeå. När vi kom tillbaka till Dorotea regnade det så.

Idag är verkligen en sån dag som man bara skulle vilja gräva ner sig. Fy fan vad tröstlöst! Man fryser/svettas om vartannat, man blir blöt om fötterna så fort man råkar nudda en gräsplätt, man blir så jäkla trött och leds för man har inte lust att göra något alls.

För att avreagera mig ska jag ta mig en snabb tur runt sjön när jag kommer hem från jobbet, och det ska gå fort, en riktig plåga ska det vara. Då brukar det åtminstone kännas bra efteråt.

Vilken dag, och vilket jävla väder! Sånna här dagar har man rätt att svära lite mer tycker jag.


Detta är vad jag skulle kalla svensk sommar. Regn och rusk, det är inte mycket mer att vänta. Jag fattar inte varför man väntar på sommaren, solen lyser fasen mer på vintern. Nej fy! Tur att man jobbar sånna här dagar.


Kommentarer
Postat av: M

vad händer på midsommar Sabitha? :)

2009-06-16 @ 12:35:15
URL: http://t0ken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0