Besviken

Vaknade upp denna morgon av att solen lyste genom persiennerna i sovrummet hemma i Vilhelmina. Klev upp och vred upp dem med ett leende på läpparna och tänkte, Gu' så härligt med sol! Men det varade inte så länge. Kunde jag ju nästan ha räknat ut. Nu snöar det i stället för fulla muggar och har gjort det sedan kl 13.00 idag.

Igår var jag och Ida på myskväll på Blommona, Klädiz och Stenmans. Det var trevligt. Men när klockan blev 20.00 kom vi på att vi måste hem å se Let's Dance finalen. Stannade ett tvärt på Domus innan och for sedan hem till henne. Upptäckte att vi inte kunde sluta surra, vilket inte är ovanligt :p, och missade det mesta av programmet. Men vi såg de sista två danserna och de var ju viktigast för de andra danserna hade de ju dansat i tidigare program. Med tron att Laila skulle vinna så hoppades jag ändå på Magnus som i alla fall hade utvecklats betydligt mer och som kämpat på bra med musklerna på dansgolvet. Laila hade ju faktiskt dansat innan så det var lite fusk ändå. Och han vann ju också, vilket var roligt för hans del tror jag.
Det var i vilket fall lika trevligt som alltid att umgås med Ida och vi hann återigen prata av oss om livet. Känns bra att man får göra det lite nu och då. Tack Ida!

Idag har jag umgåtts med Emelie mest hela dagen och vi har tydligt bara ätit och ätit :P Vi for först på Stenmans där vi satt i 2 & 1/2 timme och sedan strosade vi ner över samhället då vi kände att vi var lite hungrig eftersom vi inte ätit någon lunch så vi gick in på Frasses med. Haha, men vi hann med en hel del surr kan jag säga, och det blev en hel del prat om gamla minnen ända från högstadietiden. Jag log och skrattade så jag fick ont i käkarna tillslut. Haha. Riktigt trevligt var det, och vi har ju inte träffats på så länge så det fanns mycket att skvallra om. Tror säkert vi hade kunnat babbla minst lika länge till. Och vilka minnen man har, och vad mycket vi hade glömt bort på vart vårt håll! Tack Emelie!



Nu har jag ätit middag och tänkte att jag skulle skriva lite innan jag lägger mig ner framför teven för att vila litegrann. Härligt! Jag tycker verkligen om att vara hemma i Vilhelmina, det är verkligen hemma och det känns. Tur att man kan fara hit så pass ofta! Tänkt om man bott i Stockholm eller Malmö eller någonstans långt där nere, eller varför inte långt uppöver. Tur att man inte gör det i alla fall.


.


Ha en fortsatt trevligt helg. Hittills har min helg varit kanonbra!

Kommentarer
Postat av: emelie

Ja det var verkligen behövligt att få surra av sig lite :P Men nu på efterhand så känner jag att det finns ju så mycket mer som vi inte pratade om. Vi kanske måste ta en ätar/surr dag till här snart :D

2009-03-31 @ 11:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0