Det är ingen vanlig dag

Jag vaknade 06.00 imorse och smög mig upp ur sängen för att gå till köket och tyst duka fram på bordet. Tog fram fat och förberedde för kaffe ifall någon ville ha det. Smög sedan tillbaka till sängen och inväntade att höra dörren öppnas. När klockan närmade sig 06.30, den kanske var tjugo över, så öppnades dörren, och in kom Janni och Christer sjungandes "Ja må han leva."  Jag henkade på och sjöng med dem trots att min morgonröst var väldigt krasslig. Det är min älsklings födelsedag idag :) Han hade inte trott att de skulle komma men det är ju som deras tradition att käka tårta på morgonen så självklart skulle det fikas på morgonen:) Det blev både tårta och morotskaka som jag bakade igårkväll. Tårtan hade Janni gjort. Det var supergott! Och jag som hatar att äta på morgonen, men idag gick det ju hur bra som helst :)
Har en känsla av att det blir mycket tårta idag. Har dessutom tänkt göra go' middag, men jag kan ju inte skriva vad det är utifall att sweet läser bloggen :P
Så här såg iaf min morotskaka ut:

                         1. Nygräddad, nyss uttagen ur ugnen.
                                                              2. Färdig med glasyr och ett "Grattis Timmy."

Tycker den vart rätt snygg om jag ska vara ärlig :)

Jag hade kvar ett halvt paket jäst sen jag gjorde semlor förra veckan så jag tänkte, i stället för att slänga det så slänger jag ihop en bulldeg. Så jag bakade bullar paralellt med morotskakan. Det blev ju iaf 20 st och så här blev det.
                                                                                                                                   
Råkade dock ha dem inne i ugnen lite för länge, glömde bort dem medans jag gjorde glasyr till morotstårtan. Men det blev bra ändå som tur var.

______________________________________________________________

Efter att Timmy hade farit på jobbet och Janni och Christer med, så hade jag tänkt lägga mig och ta mig en tupplur på soffan eftersom jag är ledig och allt, men icke, jag tog och drog ner tvätten till tvättstugan eftersom jag bokat tvättid 7-12. Tänkte det är bäst att börja direkt innan jag blir lat, så jag har precis hängt den första tvätten, nu är det bara en vittvätt kvar. Ska väl hämta den om en stund.

Sen har jag lite ärenden att utföra, och så lite städning här hemma. Det blir ju dammigt så fort, så dammsuga behöver jag göra. Dagen går fort när man är ledig. Men jag tror att jag ligger ganska bra till i mitt tidsschema idag. Därför tänkte jag att jag hinner nog med att slänga in ett inlägg. Har ju inte uppdaterat mig sedan söndag. Skandal!


Kan ju börja med att berätta om hur söndagen såg ut. Vaknade kl 09.00, fikade och gjorde mig i ordning för en promenad med Ida. Så jag åkte ner till henne och vi tog oss en rejält jobbig runda måste jag säga. Det blev mycket gående uppför och det var minsann en kvick promenad. Men det är bra att vi hinner umgås och hitta på något när jag är hemma. Skidåkning står härnest på listan för oss. Det kan bli roligt tror jag.


Sedan skyndade jag mig hem och käkade lunch för jag hade bestämt att åka och hälsa på Shiromi kl 13. Så efter jag ätit åkte jag dit och vi satt och pratade om lite alltmöjligt tills vi kom på att vi skulle sjunga SingStar. Hon har ju SingStar ABBA och jag har ju inte hunnit prova det så nu fick det bli av. Det var hur roligt som helst och vi sjöng länge. ABBA har ju så många fina låtar som man inte tänker på så jag tror jag måste ladda ner några favoriter.

Måndag tisdag har jag jobbat. Så de dagarna har jag inte så mycket att berätta om.

______________

Nej, nu måste jag fortsätta med allt jag ska hinna med. Det här blir nog en bra dag tror jag.

'Hej så länge!'


Kommentarer
Postat av: M

Så himla fin morotskaka! :)

tänker tillbaka på tiden då vi brukade sitta på icatallen och fika,. kan vi inte göra det snart igen?

KRAM

2009-03-10 @ 15:50:09
URL: http://t0ken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0