Livet på en pinne

Det finns ett uttryck som lyder "Sådant är livet på en pinne." Min farmor brukade ofta säga det. Mtt liv känns verkligen så. Det känns som att jag balanserar på en pinne hela tiden och försöker att inte falla ner.

Jag är en bra och fin människa, jag vet att jag är omtyckt, men jag framstår bara som dum. Jag kan verka egoistisk, men det finns en anledning till allt. När jag blir ledsen, så finns det en klar anledning till varför. Och jag har upptäckt att jag är ledsen ganska ofta, för jag känner mig inte alltid så lycklig. Det finns vissa saker som gör mig lycklig och vissa stunder som jag känner mig lycklig, med det är inte tillräckligt. Jag vill inte bli gammal och veta att jag kunde ha gjort så mycket mer i livet. Så mycket som man bara har chans att göra när man är ung. Men det känns som jag inte vågar göra vad jag vill, men att jag samtidigt vill prova på en massa olika saker.

Ibland önskar jag att jag var tio år igen. Inga bekymmer, man brydde sig inte om hur man såg ut och hur andra såg på en, hade inget ansvar och klagade inte på skolan. Nu ångrar jag att jag inte tog tillvara på skoltiden bättre, och barndomen som gick på tok för fort. Hur underbart var det inte att bara bli omhändertagen av föräldrarna hela tiden.

Jag känner mig stark när jag är ensam. Ännu ett uttryck "Ensam är stark." Det känns som jag skulle vilja säga så mycket men att det inte är någon mening med det för jag blir inte hörd. Jag har så mycket känslor som jag skulle vilja skrika ut.
Jag vill ha solsken i mitt liv, men vad är väl solsken när hjärtat känns som ett stort mörker?




Ensam är stark

Kommentarer
Postat av: M

Följ med mig på äventyr Sabitha. Vi lever bara en gång ingen eller inget ska få hindra oss. Världen är så stor och det finns så många platser att upptäcka och nya människor att traäffa.!

Kram

2009-03-12 @ 16:28:25
URL: http://t0ken.blogg.se/
Postat av: Ida

Du blir visst hörd! Jag finns alltid här för att lyssna :) Btw, tycker jag det är dags snart att ta och hitta på något tillsammans, kanske vi ska ta och snöra på oss skidorna snart ;) KRAM!

2009-03-13 @ 09:54:54
URL: http://cupiz.blogg.se/
Postat av: Nicole

Hejsan ^^

Ville bara berätta att jag har en designblogg där det pågår designauktioner. Billiga priser och välgjorda designer, om jag får säga det själv haha ;) Ibland har jag även utlottningar :)

Kika gärna in om du är sugen på en ny design...



Just nu säljer jag även nya Hello Kitty musmattor, för alla mina rosa galna läsare haha ;) Titta gärna på dom också :)

Förlåt om du tkr att den här kommentaren är som reklam. Försöker bara sprida det lite.

2009-03-13 @ 09:59:42
URL: http://xoxonicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0