Dagen som den är

Bestämde mig när väckarn ringde att jag skulle absolut inte kliva upp tillsammans med sweet imorse, fasen jag är ju ledig så varför?, men så kom jag på det att jag blir ju så himla slö när jag inte kliver upp i tid, så jag övervägde ett tag och klev sedan upp och åt frukost med honom. Gick sedan ned till tvättstugan samtidigt som han for på jobbet. Kände när jag gick ut vilken otroligt frisk känsla det var att andas ute. Så jag gick bara in, bytte om till mina promenadkläder och tog mig en promenad i den friska morgonluften. Härligt var det! Lite småkallt men så himla frisk. Kändes bra med tanke på att jag inte alls rörde på mig igår :S

Kom in med tvätten efterpromenaden, hängde den och plockade sedan direkt fram symaskinen och började laga en massa trasiga kläder som jag lagt på hög. Efter en stund började sy om en tröja som var på tok för stor när jag köpte den och jag tycket den var helkonstig men jag har som aldrig gjort något åt den tidigare. Helt plötsligt tog tråden slut så det var bara att ge sig. Har ju bara köpt nå billiga trådrullar som knappt har någon tråd på sig, så nu är det bara att skaffa riktiga trådrullar framöver. Jaja, sen blev det lite slöande framför teven och nu sitter jag här.

Håller på kika runt på jotex. Har länge planerat att köpa sommargardiner och dukar och sånt och mitt sommartema ska vara ljusrosa, men nu när jag väl sitter och kikar så hittar jag inget och jag som hade sett så himla mycket tidigare. Nog äre väl typiskt! Nu när man äntligen har fått rabatt som man väntat på också! Nej, jag får nog ha mamma som smakråd till helgen så kanske jag kommer fram till något iaf. Vill så gärna bli av med de svarta gardinerna jag har nu, de är så dystra!

Har även hittat ett bra recept på en äppelpaj som jag tänkt ge mig på att baka ikväll.

Till middag blire älgskav så jag tror det är dags att börja skära upp köttet snart innan det tinar för mycket, blir så svårt att skära då.

Skulle ha hunnit dammsuga lite också innan T kommer hem.

__________________________________________________________________________



Igår fick jag äntligen bli av med tegelsten jag burit på ett tag, vilken lättnad det var. Och jag är sååååå glad!




Nej, nu ska jag fortsätta med alla sysslor för dagen, imorgon jobbar jag.


Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0