Tänker tillbaka

Lyssnade på radion imorse, har börjat göra det på mornarna. Är ganska mysigt faktiskt. Hör hur de prata om studentbaler och om den kommande studenten. Helt otroligt att det har gått ett helt år och livet har förändrats totalt på bara ett litet kick.
För bara ett år sedan bodde man hemma, åkte till Dorotea flera ggr/vecka, pluggade som en tok för att hinna färdigt det sista, planerade inför bal och student, gick i väntans tider. Och nu ett år senare bor man i Dorotea tillsammans med kärleken i en lägenhet som är större till ytan är där jag bott tidigare hela mitt liv. Jobbar, städar, tvättar, handlar, lagar mat, och gör alla sådana där vuxengrejer själv. Gått med i fack och a-kassa. Helt otroligt vad det förändras.
Det konstiga är att jag fortfarande saknar skolan. När jag tittar tilbaka på bilder på klassen och allt roligt vi gjorde under sista året känns det lite sorgligt. Vissa människor som man spenderade i princip varje dag med har man inte ens sett skymten av under året som gått. Ja, det är bra sorgligt.
Jag skulle vilja uppleva studenten en gång till. Det var så spännande och det var så trevligt hela dagen. Jag tror inte ens jag lyckats smälta att Jag överhuvudtaget tagit studenten. Det tog tid att smälta att man ens gick på gymnasiet. Tyckte inte det var länge sedan man tyckte att man var stor som gick på högstadiet. Livet är bra knepigt ändå.
Varför kunde man inte uppskatta skoltiden mer!?

                                                                    



                                SP3                          





                                                                         På röda mattan





Otroligt!
Men det är inte annat att göra än att blicka framåt och önska alla årets studenter lycka till!

Kommentarer
Postat av: M

ååhh vad jag saknar dig, våra pratstunder på ica, ditt skratt osv. hoppas vi ses nästa helg nu då :) och mer i framtiden!!

2009-05-27 @ 17:44:38
URL: http://t0ken.blogg.se/
Postat av: Peni

Hej! jo, det bara bra med mig. hur är det själv? nä, det blev inget damlag i år och inget lag i åsele heller. Men vi är några brudar som tränar med herrar div 6. Så vi klarar oss :)Vad jobbar du med i Dorotea?

2009-05-27 @ 18:32:45
URL: http://security.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0