Vilken dag!

Det har varit ne betydligt bättre dag än förväntat måste jag säga. Fick ett samtal från min faster som ringde för att fråga om jag befann mig hemma i Dorotea denna Kristihimmelsfärds Dag. Eftersom jag är hemma så hade hon hittat på att komma och hälsa på och hon hade planerat att ta med sig mamma. Så när klockan närmade sig ett så kom de hit och hade köpt med sig frukt och fika, så jag satte direkt igång med att koka kaffe. Sedan fikade vi, ananas, vindruvor, mums mums och munkar, samtidigt som vi surrade om allt möjligt. Vi planerade att gå ut och strosa omkring en sväng men just som vi kommit på det började ´det störtregna vilket inte var värst trevligt. Men det lugnade ner sig och vi gick ut, gick upp mot kyrkan och kikade lite, och sedan gick vi och käkade på Dorotea Restaurang & Pizzeria. Det var gott. Lite kaffe på maten och sedan var vi iväg. Strosade ner till kapellet och gick runt och kikade lite där. Ganska fridfullt med kyrkogårdar. Solen hade kommit fram och det värmde gott. När vi gått omkring ganska länge gick vi tillbaka och kände att det skulle vara gott med en glass, så vi gick in på My Way, köpte glass och satte oss utanför och frossade. Jag testade den nya Magnum Temptation, vilken god glass! Verkligen! Och vilken frosseri-dag! Men det kan ju vara trevligt det med, även fast jag egentligen har varit så duktig så jag borde fortsätta med det. Men det känner jag att jag ändå kan göra. För ett tag sedan for de hemöver, och nu sitter jag här på balkongen ute i solen som värmer ganska bra. Vad mysigt det är med balkong! I love it!

Jag fick förövrigt en jättefin uteblomma av mamma och en handväska som var supersommrig! Typ beige med korallfärgade blommor på. Inuti fanns även lite smått och gott, bl. a. en liten sminknecessär med nagellack i och så solkräm. Perfekt när det blir lite varmare! Jag som har tjatat om en väska så länge.



Jag är med andra ord supernöjd med denna lediga dag, den har spenderats bra. Får se om det blir någon kvällspromenad också kanske med S, om det inte blir för sent. Men annars har jag ju rört på mig lite idag i alla fall :)


























Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0