Låt det snöa

Nu snöar det äntligen, men frågan är...hur länge håller det denna gång? Jag vill verkligen, trots att jag ogillar vintern, ha en vit jul, och att backen ska vara vit till första advent. Som vi vet närmar det sig med stormsteg, en vecka kvar till adventsstaken ska vara tänd och det första ljuset ska brinna. Nästa helg kommer jag byta gardiner och städa nogrannt, ska försöka baka lussebullar redan någon kväll den här veckan så är det bortgjort. Brukar ha en tendens att planera in att göra allt på samma gång, men då kommer det bli för mycket att göra. Ska bli mysigt att byta gardiner och pyssla på litegrann iaf.

Igår blev det iaf ett par julklappar. Handlade lite smått till mig själv också, men shoppinghumöret var inte som det brukade. Dessutom krånglar min bil så nu känns det mest bara jobbigt allt. Men det ordnar sig.


Idag har jag varit hos a-k och fortsatt stickningen. Så nu är hälen på plats. Får se om det blir nå strumpor. Ha märkt att det tar tid att göra ett par. Men bara man lärt sig så kommer det nog gå fortare. Det är att läsa mönstret som är den svåra biten :P Vi gick en promenad också, och när jag gick hem snöade det förfullt.




Nej nu är det snart dags att laga middag. Ska bara gå och krama om älsklingen lite först som fått vara ensam så länge idag. Det tog en stund från att jag for tills jag var hemma.


Ha en fortsatt trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0