So this is it

Nu har jag börjat lite smått med julbaket, och det första fick bli vanliga kanelbullar. Hemma hos mig har det alltid varit tradition att baka kanelbullar och lussebullar innan första advent. Vi ser kanelbullar lite som en julgrej tror jag eftersom vi vanligtvis inte brukar ha bakat det i övrigt under året.
På lördag har jag nog planerat in lussebullar. Helgen kommer bli fullspäckad tror jag. Ska försöka börja städa upp i lägenheten inför julstädet redan på fredagkväll. Blir nog en tripp till Strömsund på lördag tror jag. Blir bra med sällskap, hade faktiskt funderingar på att åka dit själv, men då kom jag på tanken att fråga S, och just som jag hade tänkt det fick jag ett mess då hon frågade om jag ville hänga med, så vi var som inne på samma denna helg. Det blir nog kanoners. Sen blir det till att byta gardiner och stäka fram adventsstaken och lite mysiga ljuslyktor m.m på lördagkväll. På söndag har jag bjudit hit mamma och pappa på adventsfika. Det blir nog jättemysigt!

Det känns verkligen som jag har goda chanser till en fin julkänsla i år men dessvärre håller vädret på ta dte ifrån mig. Jag vill ju ha det vitt. I och för sig snöar det just nu men det spöregnade när jag körde hem från jobbet.
Oj oj, ´peppar peppar, hoppas snön stannar och att det blir kallt snart. Det är ju det som gör julen mysig!


Detta är resultatet av bullarna. Tog precis ut den sista plåten :)









Mums!


Kommentarer
Postat av: Anna

De ser himla goda ut!

2009-12-02 @ 15:39:43
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad goda de ser ut=) Kram

2009-12-02 @ 16:17:02
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Maja.

Visst är det lite härligt med julbaket? Avslappnande på något sätt=)

2009-12-02 @ 16:49:20
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0