Längtan

Åh, jag är så otroligt trött idag. Jag måste ha något fel. Jag sover mycket men är ändå supertrött. Skönt att det är fredag imorgon, och att vi ska spendera helgen i Dorotea. Ska försöka städa riktigt på lördag. T sk aju ut i skogen så jag har ju hela dagen att fördriva på egen hand. Tänkte hämt lite bananlådor och rensa ur min garderob. En låda borde jag minst kunna fylla med kläder som jag slutat använda för länge sedan. Har försökt otaliga ggr med att städa ur garderoben och det slutar konstigt nog alltid med att jag bara he bort ett plagg eller två. Men nu ska det bli ändring på det.
Sen så har jag ju tappat ett mycket betydelsefullt örhänge, och jag hoppas verkligen att det är någonstans i lägenheten, annars återfinns det nog aldrig. Men jag ska nogrannt söka igenom hela lägenheten i hopp om att kanske finna det.


Tänker tillbaka på vår resa. Och alla resor dessförinnan. Känns så långt borta men det är ju inte ens två månader sedan vi åkte. Tiden går fort men i det här fallet känns tiden ha gått sakta. Naturen och vädret har förändrats till det sämre, och idag kändes det verkligen hopplöst när jag körde hem från Åsele. Fy fan, detta måste vara den värsta tiden på året. Oktober och November, skitmånader. Bara ett jäkla mörker. Och väglaget är riktigt besvärligt. Det har jag inte märkt av så mycket tidigare, men nu när jag för det mesta pendlar till jobber märker jag varje dag hur jobbigt det är att köra. Tröstlöst, verkligen.

Nej, ibland önskar jag att jag kunde få åka till en vacker plats där det är varmt och bara stanna där tills jag är nöjd och vill hem. Inte under en planerad tid, utan på obestämd tid. Det skulle vara något! Då skulle jag trivas gott. Men är det bara en dröm?
Nej, jag vill och ska resa och upptäcka fler delar av världen, för att resa är bland de få saker jag verkligen älskar att göra!




Solsken och värme! Det är glädje för mig :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, det är omöjligt att inte fascineras av och avundas ditt hår!

2009-10-27 @ 15:53:26
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0