Dan före dan

Imorse klev jag upp kl 8 för att rusta mig för att åka till skjutbanan med Ida. Vår första plan var att åka till banan i Dalasjö men igårkväll ändrade vi oss och beslöt oss för att åka till Granbergets i stället. Då vi kom dit imorse var det ett par bilar där och det kom bara fler så vi beslöt oss för att chansa och åka till Dalasjö ändå, och som tur var så var det ingen där på älgbanan :) Så vi började göra i ordning men hade lite problem, då kom Idas farbror och en till som skulle skjuta in bössan, och de fick gå före oss för i skulle ta mycket längre tid för oss, så vi passade på att ta en kopp kaffe. Det gick fort att de andra var klara så efter kaffet så började vi skjuta. Jag fick vara först och sköt in bössan så han gick rätt. Han gick lite fel till att börja med men nu jäklar är det ju kanon. Sedan sköt Ida och hennes bössa gick då redan bra den.

Fint väder och kanon sällskap. Var riktigt roligt, som alltid! Det får vi göra om!






I övrigt hann jag förbi Emelie en snabbis innan jag drog kursen mot Fäboberg för jaktmöte.
Imorgon  kl 05.30 ska jag vara på plats. Det blir spännande att vara med hela första veckan.

God jaktlycka allesammans som ska ut i skogen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är avundsjuk! Har ni kört igång med jakten idag?

2009-09-08 @ 12:32:28
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Ida

Det var riktigt kul! Nu ska jag hålla tummarna på att du får skjut ;)

2009-09-08 @ 15:10:39
URL: http://cupiz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0