Första jaktveckan

Det har varit dött här på bloggen i ytterligare en vecka nu pga älgjakt. Min plan var att uppdatera varje dag under den gångna veckan hur det gått, men jag misslyckades ganska rejält med det :P Vi har inte jagat i helgen men under veckan har det iaf blivit lite kött i boxen. Själv har jag inte fått skjuta än, men jag väntar med spänning på att få skjuta min första älg. Så det blir en spännande fortsättning på jakten. Har varit superroligt att vara med första veckan. Nu väntar en helg denna månad innan uppehållet. Sedan ser jag fram emot oktoberjakten då chanserna är goda :)

Är fortfarande kvar i Vilhelmina men ska så småningom dra mig tillbaka till Dorotea. Har en hel del att göra ikväll, och imorgon är det dags att börja jobba igen. Efter jobbet drar jag till Borgafjäll. Har ju inte träffat min älskling sen vi kom hem från Mallorca, vilket känns som evigheter sedan trots att det bara är 12 dar sedan. Men det var länge sedan vi var ifrån varandra så länge. Ska bli mysigt att ses en kväll, innan ytterligare en vecka isär väntar. Men sedan ä'r det dags att återvända till vårt underbara liv. Jobba, äta middag, kvällsmys, sova tillsammans. Det blir bra det :D Känns som det var ett tag sen vi levde vårt normala Busstations/Bank-liv.

Veckan i Vilhelmina har gått fort som tusan. Det är sant som man säger att tiden går fort när man har roligt. Trodde inte att en hel vecka skulle flyga iväg så fasligt fort. Men nästa helg är man ju tillbaka här igen. Är skönt att vara hemma och bli ompysslad av mamma. Vad skulle jag göra utan mamma!?

I övrigt har veckan bjudit på mycket roligt, och nu säger jag hejdå tills det är dags att uppdatera med lite bilder och så. Blir kanske ikväll om jag orkar.



Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0