Lyckad helg med vänner

I fredags hämtade jag Ida i Vilhelmina för hon skulle spendera helgen här hos mig i Dorotea. Jag hade handlat och hyrt film, Twilight & New Moon. Wow, måste säga att de verkligen var så bra som alla säger. Spänning och romantk, det är min grej. Jag hade ju inte ens sett första ffilmen, därför blev det till att hyra båda. Vi hade tänkt stanna till och köpa godis, men i stället blev det ett lite nyttigare alternativ, fruktsallad. Så när vi kom till Doro snodde vi bara ihop en fruktsallad och bänkade oss framför Twilight. Mys!



Har ju snart läst ut första boken också så jag hade nästan koll på allt som skulle hända. Det tyckte jag var rätt bra ändå för då kände man ju som till karaktärerna ganska bra. Böcker är ju självklart bättre då man får så mycket detaljer. Nu är det snart dags att börja på andra boken. Ser fram emot att få se tredje filmen till sommaren.

Sen gick vi över till S och tog en öl. Sedan var det läggdags.



Klev upp rätt tidigt på lördag, käkade frukost och såg sedan New Moon. Även den var ju förstås superbra, men ja gilla ettan mer. Tro vi båda gjorde det. Efter vi sett filmen blev det lunch och sedan promenad. Kaffe & Glass ute på balkongen i solskenet, och sedan kom vi på att det blev ganska stressigt. Skulle båda hinna laga middag och fixa oss innan halv 5, då vi skulle vara "på plats" kl 18. Vi käkade även middag jaag balkongen. Jag, I & S. Blev en Irish efter maten. Mums!



Kvällen var verkligen lyckad. Mycket trevligt sällskap och gott skratt. Kul!



Idag skjutsade jag Ida till bussen strax före 10. Kändes lite trist att hon gatt fara tidigt men vi ha haft en supertrevlig helg. Har dock gått väldigt fort precis som allt annat gör när man har roligt.
Sedan for jag på OKQ8 och tvättade min stjärna, bil, som nu glänser så väldigt fint på parkeringen. Kände det var dags att han fick sig en liten tvätt. Få se hur länge han är ren.
Sedan for jag förbi hos svärmor en svämg för att vidare hämta S och fara på affärn. Efetr jag hade handlat och packat in maten i kylen for jag över till S och såg en film. "Pledge this" med Paris Hilton. Den var inte så värst bra men det var skönt att bara slöa ramför teven en stund. Käkade även middag och fikade där ikväll så nu har jag nästan nyss kommit hem. Så det har varit en trevlig söndag också. Och guu se goo middan var!! Grillat, mums!

Nu ska jag sätta mig framför teven och invänta älskling som inte kommit hem från fjälls än.
Kanske ska läsa lite igen då.



Hoppas er helg varit lika bra som min!
Ha det!


Kommentarer
Postat av: Ida

Det var ju nästan bra jag glömde kameran så du kunde lägga upp bilderna ;) Tack för en super bra helg Sabitha, det är alltid lika roligt att träffas och jag har verkligen mått prima hela helgen! :) Nu får vi se till att det inte dröjer så länge innan nästa gång vi ses! :) Kram min vän!

2010-04-26 @ 14:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0