Företagsekonomi A1

Nu är det nära. I övermorgon, dvs på måndag, startar kursen Extern Redovisning, första momentet i Företagsekonomi A1 mot Umeå Universitetet. Ska läsa på distans en termin och det känns mäkta gruvsamt just nu. Har studerat de olika hjälpmedel man har via universitetets hemsida men jag tycker att det känns väldigt oklart just nu. Har dock kommit så långt att jag hittat info om att en första föreläsningsfilm kommer att läggas ut på måndag. Detta ska bli intressant att se hur bra jag är på lägga ner energi på att plugga såhär efter 2 1/2 år. Jag brukar inte vara särskilt motiverad till sånt här, men vi får se...rätt vad det är tycker jag det är skoj. Fast det kommer bli till att lägga näsan i studierna efter jobbet varje kväll. Men det ska gå! Dessutom är det ju inte så länge. Men det är mycket man ska hinna på den korta tiden. Orden tenta är vad som skrämmer mig mest! Jaja, det är bara att ta det som det komme.
Andra momentet kommer att börja om 2 månader, då blir det Marknadsföring för hela slanten. Är inte så förtjust i marknadsföring, men som jag förstått det är inte det momentet lika omfattande som redovisningsbiten. Och redovisning tycker jag är rätt skoj.




.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0