Fjärde advent

Åkte hem till villis på fredag efter jobbet. Ordnade först middag till mig och gubben som vi slängde i oss på busstationen. Gjorde inte så farligt mycket på fredagkväll. Klev upp med tuppen kl 7 igårmorse och såg två avsnitt av The Nanny på teven, sedan åt vi frukost och kikade på julkalendern. Måste säga att jag tycker den är riktigt bra iår. Har endast missat 2 avsnitt :P Passar perfekt att se den på arbetsdagarna då den går 07.15 och jag brukar knata iväg till jobbet kring 8.
I alla fall så drog vi ner på byn för att handla inför julen. Hann dessutom med att springa in på Klädiz och Blommona. Såg en jättefin klänning på Klädiz som jag skulle vilja ha till nyår. Men jag tänker vänta tills efter julafton, tänk om man mot all förmodan skulle få en i julklapp :S Man vet aldrig :P Chansen är nog liten, men jag kan gott vänta.
Det blev tacos till middag, och Grinchen på teve därefter. Somnade dock innan den var slut. Pappa kokade julskinkan igpr, så jag passade på att sno åt mig ett par bitar imorse på mackan. Gott! Ingen gör så god julskinka som pappa! Jag ska ge mig på att koka och griljera en till veckan också. Det blir skoj. Ska även baka lite lite grann. Har som inte hunnit pga kursen jag läser. Men vi ska lämna in den sista uppgiften imorgon. Känns skönt! Då kan man iaf ta jullov från den ett tag. Bara tenta återstår i januari, sen har jag tagit mig igenom den. Har varit tungt vissa stunder men i det stora hela har det ju gått bra.
Idag pluggar jag tillsammans med gruppen men gruppuppgiften (paralellet hinner jag blogga :P)

Har katta bredvid mig, funderar på att prova ta hem han framöver litegrann. Kolla om han trivs. Han är ju gammal nu och gör inte så mycket så han ligger väl mest och sover, men han är så mysig!

Ikväll åker jag hem till Dorotea igen efter middan. Undra vad jag ska hitta på för bus då. Ska nog dammsuga lite och plocka fram min lilla bordsgran. Ville ju så gärna ha en stor julgran, men jag tror vi avvaktar ytterligare ett år. Kändes samtidigt jobbigt att behöva köpa alla grejer som tillhör. Nä, det tar vi vid ett annat tillfälle då det är dags för julhandel i stan eller nått. Kan man kika in på jula eller rusta eller dollar.

Alla julklappar är iaf klara sedan länge. Känns skönt. Den här veckan ska det bara mysas! Jag älskar julen!




En trevlig fjärde advent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0