Fullt upp

Gud så skönt att vara hemma en helg. Man hinner med så mycket och det känns bekvämt. Känner mig pigg och motiverad :) Har fullt upp idag. Vaknade halv 10, åt frukost och började sedan röja upp lite här hemma. Sorterade tvätt och gick ner till tvättstugan kl 12, så nu ska jag hämta den första tvätten och starta nr 2. egentligen skulle jag redan gjort det, men jag håller på koka benkött så jag måste invänta att det börjar koka. Är säker på att om jag skulle gå ner till tvättstugan skulle det koka för fullt när jag skulle komma tillbaka. Eftersom jag precis har dammsugat och skurat så vill jag inte att det ska koka över och hamna på golvet. Risken finns.
Har alldeles nyss kokat hjortronsylt också. Har tänkt göra det länge men har haft hjortronen i Vilhelmina och aldrig kommit ihåg att ta med mig dem. Men nu jäklar. Det doftar gott! Synd bara att köttlukten kommer att ta över snart.

Fredagen var verkligen lyckad. Först åt vi middag med en massa personer, och sedan blev det dans till Jannez och Harmony. ´Självklart var Jannez bäst :) Och jag fick dansa jättemycket! Men inget slog sista dansen, precis den låt jag hade hoppats på, och som jag verkligen inte ville missa att dansa till. Shining rose. Älskar den låten! Så fin. Och att ajg fick dansa så mycket med min älskling, det slog hela kvällen. Otroligt mysigt! Till råga på allt var det vår 3 1/2 -årsdag efter att klockan slagit tolv. Kunde nog inte bli bättre.
Tack för en underbar kväll.



Men nu blir det tillbaka till pysslandet. Skulle hunnit med att fålla mina nya byxor också idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0