Trots motgångar

Trots alla motgångar gånger jag tappert med. Igår var jag förbannad när jag sopade av pappas bil och insåg att det var väldigt mycket snö på den. Det gick ändå lätt att sopa av den. I morse var jag dock mer förbannad då rutorna var täckta med is och frost och jag fick spendera en kvart att skrapa dem. Allt detta för att min egen bil strular! Fick så passande veta när jag låg sjuk i förra veckan att jag hade punktering på min bil. Mitt svar på påståendet blev bara 'härligt!' kände att jag inte orkade med mer strul. Och allt är mycket jobbigare vintertid. Jag hatar verkligen vinter numera! Det är en så pass liten del av den som är vacker så det är knappt värt det. Jaja, nog om det. Vad jag till komma fram till är att det knallar på trots att man möter motgångar. Trots att jag i natt bara fick sova i ca en och en halv timme pga rethosta mest hela natten, är jag fortfarande rätt pigg. Har arbetat, lagat mat och precis kommit utifrån. Och vad gjorde jag ute? Jo, jag skiftade däck till reservdäcket och körde ner bilen på byn för att fixa den får jäkla punkteringen. I övrig väntar jag på att få fixa resten på bilen så som bucklan i sidan av dörren. Nej jag säger då det. Ett dåligt slut på 2009 och en riktigt dålig början på 2010. Men jag ska inte klaga eller hur? Jag har ju allt man kan önska sig! Nu ska jag läsa en stund. Ha en trevlig kväll allesammans! Får se om rethostan joinar mig i kväll med. Känner att det är på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0