Vilken dag!

När denna dag tog fart hade jag aldrig kunnat ana vad den hade att bjuda på. Inte var det positivt i alla fall, som det kanske låter. Nej,...det började med att jag drog kursen mot Åsele och efter att ha kört en stund känner jag att det inte känns riktigt bra. Nog för att vägen var allt annat än plogad men jag tänkte att så här spårigt kan det inte vara, så jag sänkte volymen på stereon och hör hur jävulskt det låter. Första tanken, "Härligt! Punka igen!", så jag stannar, (i Skavåsen), kliver ur och mycket riktigt, punktering på samma däck som för 2 veckor sedan. Hjälp anlände fort och jag fick däcket bytt och fortsatte färden mot Åsele, nu med ett reservhjul. Med andra ord gick det väldigt sakta, plus att vädret var piss. Väl framme i Åsele upptäcker jag att parkeringen på både fram-och baksidan är helt orörd efter all snö som vräkt ner under natten och morgonen. Kompakt snö, och ganska mycket. Så jag börjar köra in på vår parkering, och vips så tog det stop. 'Jävlar' tänkte jag! Jag bestämde mig för att parkera på framsidan i stället, jo tjena, där satt jag! Rekade fram och tillbaka, klev ut ur bilen minst 5 gånger för att få bort snön kring däcken, rekade, rekade och puh, tog mig loss tillslut, men det tog ett bra tag. Tog verkligen sats när jag körde in på parkeringen på framsidan.

Nog äre väl....

Usch, vad är detta väder bra för? Och vintern, önskar verkligen att den inte fanns. Vintern är fin till och från i kanske 2 månader på sin höjd, och det är när det blir vårvinter. Mars-april, då kan det vara vackert, men jag skulle lugnt klara mig utan den. Det är inte värt den långa väntan med grått och kallt och snöigt väder, för att sedan få så lite av det goda. Just idag kändes det som om jag kunde göra vad som helst för att få snön att försvinna, för att få hoppa i shortsen på kvällen och ta en tur runt sjön. Men det är bara att bita ihop! Det är ju mysigt så länge man är inomhus i alla fall.

Jaja, nu är det bestämt, imorgon blir det 4 splitternya däck på Mercan! Är god tid nu när det är tredje gången jag fått punka senaste månaderna. Min historia är dessvärre inte klar. När jag ca 16.30 gick ut och började sopa av bilen för att sedan åka hem kunde jag förstås inte ta mig därifrån heller. Jag stod där jag stod helt enkelt, det enda som hände när jag försökte backa på parkeringen var att reservhjulet spann. Då var jag inte glad alls. Som tur var fick jag hjälp, igen, så med 2 personer knuffandes framme vid huven tog jag mig därifrån. Nu är jag, tack och lov, hemma, välbehållen. Det gick bra att köra, bara man tog det lilla lugna. Längtar efter mina nya däck! Ska bli så bra! :D


Älskling hade gjort middag så det var bara till att hugga in när jag kom hem. Mums, det var gott, pannkakor! Kände sedan att jag var tvungen att ta mig en dusch och fräscha till mig lite innan jag tog itu med disken. Hade tänkt duscha imorgon bitti men det känns faktiskt mer bekvämt att ha gjort bort det redan på kvällen.

Nu har jag nog klagat färdigt tror jag. Kanske ska ta och sätta mig framför teven en stund och filosofera, kanske sticka lite :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0