Dorotea, Lycksele och Vilhelmina

Helgen spenderades lite här och var. På fredagkväll tog vi oss en tidig kväll jag och älsk då vi båda var väldigt trötta. Jag hade planerat att åka till Lycksele på lördagmorgon och dessutom ta med mig mamm som så gära ville gå på Dollarstore så jag klev upp kl 7, fikade, duschade och drog kursen mot Vilhelmina. Hämtade bara upp mamma och så åkte vi vidare mot Lycksele. Jag skulle köpa en rullgardin på jysk till vårt sovrum, och även leta en present till pappa på födelsedagen. Han fyller ju år nu till helgen. Jag har även gjort en present till honom själv som jag tror kommer bli mycket uppskattad, men den visar jag en annan gång.
I alla fall, vi åkte först en bit ortanför jysk och stannade bilen för att fika litegrann. Sedan blev det Jysk, vidare till Dollarstore och sedan besök på både Åhléns, Lindex och Dressman. När vi var klara kände vi oss lite hungriga så vi passade på att äta innan vi åkte hem. Jag hittade det jag skulle ha och förstås lite till :P
Väl hemma i Vilhelmina åkte jag nästan raka spåret till Dorotea igen. Vi åt grillat till middag hos svärfar med bekanta och sedan såg jag Eurovision Song Contest. Blev så trött efter maten att jag var tvungen att lägga mig framför teven. Promenerade hem kring 23.30. Det var skönt med en nattspromenad.

På söndag tog vi oss riktig sovmorgon. Efter "brunch" tog jag tag i projekt rullgardin och monterade upp den i sovrumsfönstret. Så nu sitter den där. Är så skönt att sova nu när det är mörkt i sovrummet. Persienner släpper ju in på tok för mycket ljus! 



På söndag var det dags att uppvakta mamma på Morsdag så jag åkte hem till Vilhelmina igen. Mamma är ju helt otrolig! Hon hade gjort Sao Pirto, det godaste singhalesiska "fikabröd" jag vet! Mums. Var nog flera år sedan jag åt det sist och jag har tjatat om att jag vill ha det hur mycket som helst. Nu hade hon helt oväntat gjort det till mig så jag fick ta hem det. Sitter och mumsar nu tillsammans med en kopp te framför datorn. Mmmmm..
Så här ser det ut


Älskar!

Men det var ju mamma som skulle firas förstås. Så jag hade med mig tårta och present. Köpte denna bok till henne:



Handlar om Elvis sista tid. Hans läkare under hans 12 sista levnadsår har skrivit boken. Tror den kan vara riktigt intressant så jag får ta och läsa den jag med sedan. Dessutom är den på engelska. Är nog nyttigt att hålla språket i form.


Mamma


Pappa var förstås med på att fika när det fanns så mycket godsaker. Han gillar också Sao Pirto, och tårta förstås.


Det var väl helgen i stort. Nu är det tisdag, imorgon ska jag förvandla mig lite, och efter det har halva veckan gått. Inte länge kvar till helg igen. Tiden måste bara få stå stilla ett tag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0