Sveriges nationaldag

Det är söndag, och Sveriges Nationaldag. Ganska nyligt emkommen från Vilhelmina. Har precis satt mig till ro nu efter att ha packat upp, ordnat med mina nya uteblommor och vattnat alla inneblommor som hade det lite kvavt i denna varma lägenhet. Det räcker med att solen ligger på så blir det väldigt varmt här inne trots att temperaturen ute inte är särskilt hög.

Igår fyllde i alla fall pappa år. Jag åkte hem redan på fredagskväll efter jobbet och bakade tårta med mamma. Vaknade lite tidigare på lördagmorgon och uppvaktade honom med tårta och presenter. Jag och mamma hade gjort en jorgubbstårta. Mums! Den var riktigt saftig och god. Lägger upp lite bilder på dagen.

    

Av mig fick han den lila skjortan som han har på sig, från Dressman, och tavlan av mig själv som liten som jag tecknat åt honom och ramat in. Han blev superglad :)

På kvällen var jag och mamma ute och pysslade i trädgården. Vi planterade vinbärsbuskar och blommor. Äntligen är det sommar, men det har blåst väldigt kallt den här helgen. Huaa.

   
Första bilden är av vinbärsbuskarna. Två svarta och en röd. Det är mina blommor som syns på bilderna. Lyckades inte på med mammas på bild. Lådan med tagetes har jag placerat på vårt bord ute på balkongen. Resten är ju förstår också därute.

Så här blev det:

  

Är jättenöjd med bänken som jag tagit med hemifrån. Mamma ville inte ha kvar den och den passade ju perfekt till mina blommor.


Nej nu ska jag göra lite fika och umgås med älskingen som precis också kommit hem.


Trevlig kväll!

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0