Full rulle en lördag hemma

Detta är vad jag hunnit med denna dag:

- Åka Skidor
- Tvätta 2 tvättar
- Städa köket
- Städa toan
- Städa garderoben (som såg förjä'lig ut)
- dammtorka
- dammsuga
- skura

Nu ska jag laga mat.
Jag vet inte, jag känner mig lite kluven när det gäller städning, men det är oftast bara tanken på att städa som känns jobbig. När jag väl kommit igång så städar jag länge och noga om jag har tid på mig. Och vilken härlig känsla det är efteråt! Jag älskar när det är rent och fräscht i alla rum så man blir glad vars man än vänder sig i lägenheten. Nu kan jag i lugn och ro laga mat, äta och sätta mig ner mer min virkning. Jag håller ju på med en OS-mössa nu, tror den blir riktigt fin :)


Angående skidåkningen idag så kände jag mig riktigt missnöjd. För det första blev man väldigt lurad av vädret då det såg ut att vara strålande sol och helt underbart, men när jag väl kom ut blev det mulet och det blåste på rätt bra. Hade bestämt mig för att åka skoterleden över sjön men det visade sig vara stört omöjligt att skejta där så det var ojämnt, ganska smalt och isigt så skidorna bara hakade fast. Men fast besluten som jag var att jag skulle åka drog jag vidare till björnvallen och åkte elljusspåret, som inte konstigt nog var opreparerat, men det förstod jag ju. Åkte bara 1,5 km och ett par varv runt runt kring fotbollsplanen. BAra för att jag var envis. Tänkte sedan att om jag får välja så åker jag helst på en längre tur i Borgafjäll och ska jag träna så åker jag helst elljusspåret i Vilhelmina där man har lite alternativ. Minus till Doroteas elljusspår om man ska skejta!

Jaja, mer än så var det väl inte för denna gång. Melodifestivalen ikväll, har inte följt med deltävlingarna då jag tycker det är störtlöjligt. Det räcker med en tävling och då väljer jag att kika på finalen ikväll. Hejar dock på ingen än så länge då jag inte ens vet vilka bidragen är. 

                                                                                                Ha det gott!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0